Jump to content

Mazda 3 LPG Uyumu - Ortak Konu


_zoom_
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

O zaman onu da sorayım. Adamlar hem brc hem atiker takıyor. Motor makine çok detay bilgim yok ama inşaat müh olarak kafama yatana güvenirim. İkisini de anlattıracam adama. Kafama yatarsa atiker taktırırım hocam. Tşkler bilgiler için

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mutlu Tekir :

Sırayla cevap vereyim. :)

Aynen.

Valla bana da öyle geliyordu da Zealot hocamın kurum yaratıyor yalıtım vazifesi görüyor demesi de mantıklı geldi. Gerçi yararı olsa ne kadar olacak ancak 20-30 bin km. kaçınılmaz sonu uzatır. Subap sorununu uzatacak şey sakin kullanım. Ben agresif kullanımla 55 bini devirdim. Biraz da şans.

Yanlış bence. Atiker'in enjektörü brcden daha kaliteli daha hızlı diye defalarca okudum. Lpg taktırıp 5bin devirde gitmeyeceğimiz için de zaten enjektör hızı bizi ilgilendirmiyor.  Bende Prins Silverline var da noldu 55bin gitti. Değişen birşey olmuyor. Olur da birşey bozulursa ve sıfır alman gerekirse ama brc prins ocağına incir ağacı dikiyor. Atiker yerli malı yurdum malı ucuz yedek parçası.Brc kendi kendine ayar yapsa da yine bir yere kadar. Atikerin ayarları da gayet fazla. Onda da istediğin devirden sonra istediğin oranda benzin püskürttürebiliyorsun. Onu da tavsiye etmem. Bende de 4500 devir üstü tamamen benzine geçiyor. Subap yanmasını erteleyemedi. 

Gerçi şimdi hatırladım senin beğendiğin ustaydı. O kadar şey yazdım silmeyim bari. :D O halde olur ama ben fazla para vermezdim. Atiker 2000 tl civarına, brc en son 3200 tl idi. Aradaki fark az değil. Bu arada acele et derim fiyatlar yükselmeden.

Sıcak yaklaşamamanın sebebini söyleyim, olumsuz yorumlar. Ama bunların sebebi beceriksiz bilgisiz ustaları. Sorunu nokta atışı bulamıyor deneme yanılma tahtasına döndürtüyor, haliyle kullanıcı da nefretini lpg ye kusuyor usta yerine. Atikerde de aşırı fazla usta var, ama bilgisizler, montajcılar sadece. Haliyle böyle olunca atikerde daha çok duyuluyor. Brcde de ustaların çoğu böyle. Ama adamların yazılımı kurtarıyor onları o nedenle çok sorun gelmiyor.

Bu arada mazdagaraj’da 2017’de bi yazı yazılmış. Siz de varsınız konuda yorumlar yapılmış. Çorum’da mehmet özenç brc takıyor. Ama öyle bilgiler vermiş ki benim de kafam karıştı. Brc’yi biraz övmüş tabi. Ama her türlü brc de olsa yol ayarı şart demiş adam. 

Fakir karışımlar, %10-20’ler, rolantide ayarlar, 5000 devirde ayarlar, ecu’lar havada uçuşuyor. Çevre otogaz’a gidip bunları da soracağım. Bakalım ne kadar profosyonel yaklaşacaklar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, tansu87 :

Bu arada mazdagaraj’da 2017’de bi yazı yazılmış. Siz de varsınız konuda yorumlar yapılmış. Çorum’da mehmet özenç brc takıyor. Ama öyle bilgiler vermiş ki benim de kafam karıştı. Brc’yi biraz övmüş tabi. Ama her türlü brc de olsa yol ayarı şart demiş adam. 

Fakir karışımlar, %10-20’ler, rolantide ayarlar, 5000 devirde ayarlar, ecu’lar havada uçuşuyor. Çevre otogaz’a gidip bunları da soracağım. Bakalım ne kadar profosyonel yaklaşacaklar

En iyi ayarı insanın kendisi yapıyor. Eğer bilgisayardan anlıyorsan brc ya da atiker taktır. Kablosunu al kendi ayarını kendin yap. Youtube da nasıl yapılacağını anlatan bir çok video var.

Ama benim tavsiyem obd. dir. Türkiyede ayar az çok tutuyor. Ama mevsim geçişlerinde belli oluyor. Asıl ise rakım çıkışlarında belli ediyor kendini. Avusturyanın kötü gazı ve irtifa çıkarken %13 zenginde kaldığı oldu lpgnin. Obd olsa mis gibi düzeltirdi tuttururdu ayarında.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla birkaç video izledim de candan daha profosyonel yaklaşıyor olaya. Fazla para vermeden atiker’de doğru ayarları yaptırırım diye düşünüyorum. Umarım sonu hüsran olmaz. yılda 13500km yolum var. Aylık 250lira cebime kalır. 3 yıl sonra 9000 lira cebime kalır. Bundan lpg (atiker 1800 civarıydı 1 ay önce) montaj ve muayene parasını çıkarınca 6750 lira 3 yıldaki karım olur. Daha sık yağ değişimi ve lpg filtre değişimi eklersek 6500 lira kar. Artı psikolojik benzin pahalılığı baskısını atlatma olayı da var :))

3 yılda 6500 lira kar yapacam diye umarım başım ağrımaz :) 

Ulan aslında 1 aylık maaştan biraz fazla. 1 aylık emeğimi benzine verip hiç mi uğraşmasam demeden de edemiyorum valla :( ya sorun çıkarırsa 🙁

tabi arabayı satmayıp 5 yıl kullanırsam kar 2 maaş oluyor. Tabi o arada subapların değişimi girecek araya  2 kağıt da ona de  yine 8 kağıt kaldı. Benzin fiyatları çok aşırı artarsa??

kafamda deli sorular var valla

 

tansu87 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, tansu87 :

Valla birkaç video izledim de candan daha profosyonel yaklaşıyor olaya. Fazla para vermeden atiker’de doğru ayarları yaptırırım diye düşünüyorum. Umarım sonu hüsran olmaz. yılda 13500km yolum var. Aylık 250lira cebime kalır. 3 yıl sonra 9000 lira cebime kalır. Bundan lpg (atiker 1800 civarıydı 1 ay önce) montaj ve muayene parasını çıkarınca 6750 lira 3 yıldaki karım olur. Daha sık yağ değişimi ve lpg filtre değişimi eklersek 6500 lira kar. Artı psikolojik benzin pahalılığı baskısını atlatma olayı da var :))

3 yılda 6500 lira kar yapacam diye umarım başım ağrımaz :) 

Ulan aslında 1 aylık maaştan biraz fazla. 1 aylık emeğimi benzine verip hiç mi uğraşmasam demeden de edemiyorum valla :( ya sorun çıkarırsa 🙁

tabi arabayı satmayıp 5 yıl kullanırsam kar 2 maaş oluyor. Tabi o arada subapların değişimi girecek araya  2 kağıt da ona de  yine 8 kağıt kaldı. Benzin fiyatları çok aşırı artarsa??

kafamda deli sorular var valla

 

Benim kafamda hic dert yok. 110 bin km oldu benzinde daha anahtar degmedi.arac degisimi yolunada gidebilirsiniz. En azindan kafaniz rahat olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 dakika önce, alpulusoglu :

Benim kafamda hic dert yok. 110 bin km oldu benzinde daha anahtar degmedi.arac degisimi yolunada gidebilirsiniz. En azindan kafaniz rahat olur.

Arabayı kullanamadıktan sonra anlamı yok zaten. Ben şehir içinde 9,5lt yakıyorum otomatik vites ile. Ki bu değer istanbul için çok çok iyi. Çoğu kişi mazda 3 ile 10-11’in altına düşemiyor. Ben 60 kuruş yakıyorsam onlar 65-67 kuruş yakıyorlar. Bu rakamlar gerçekten yüksek. Çünkü benzin 6,24. Seçim de geçti. Dolar fırladı. İnşaatlar durdu. Faizler uçtu. Kriz ortamında maaşlara zam da olmaz. Hatta benzindeki ötv indirimi kalkarsa fiyat şu an 7,30 olması lazım. 70 kuruş mu yalacak araba :))

donanım güvenlik ve arabanın şeklinden vazgeçmeden çözüm aramaya çalışıyorum maalesef ülke şartları böyle.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

42 bin km de aldığım Impresive 3 hb ye 60 binde brc taktırdım.(o zaman 1600 tl idi,hey gidi yıllar ne çabuk geçmiyor,dolar ne çok yükseliyor😂)4500 devir sonrası az da olsa benzin de püskürtüyor.lpg öncesi 2.vitese düştüğü aşırı dik yokuşlarda yine 2.vites ve aşağı yukarı aynı devirle çıkıyorum,performans kaybı yaşadığı söylenemez.rvm vb hiç bir donanımda hiç bir sıkıntı olmadı, lpg uyumu gayet iyi.102bin km deyiz şu an ve arıza ışığı vs yok henüz.umarım bi süre daha da olmaz.yağlamalı sistemin gerekli olduğunu düşünmüyorum,aşırı pahalı sıvı lpg sistemlerinde sübap yakma oluyor mu bilmiyorum ama standart sistemlerde illa ki yaşanıyor bu durum.o yüzden bütçeye en uygunu seçmek lazım sanırım.ben alırken sorduğum herkes atiker al-satçı işi,biniciysen az kalitelisini taktır dediği için brc almıştım ki o dönem aralarındaki fiyat farkı fazla değildi 300-350 gibi bi fark vardı.

Yakıt fiyatları uçmuş durumda,uçmaya da devam edecek gibi.Lpg şart olmuş.3 hafta Alanyadaydım,arabasıyla gelmiş Rus bi mazdacıyla tanıştım,adam Türkiye'ye geldiğimden beri benzine verdiğim parayla 1 ay daha tatil yapabilirdim diye isyan etti.Bu arada oralarda lpg 3.44 ilâ 3.58 arasında değişirken Eskişehir'de 2.99.

Baya olmuştu foruma yazmayalı,selam olsun herkese.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

2006 model mazda 3 düz vites aracımı 11500 km de aldım 20000km de BRC lpg kiti taktırdım 2007 yılında. Şu anda 220000 km de aracım. 150000km de sübaplar değişti çelik sübap ile 1000 tl masrafım oldu (2014 yılında). Sübapla ilgili bir sıkıntı benim aracımda şöyle bir durum oluşturdu: rölantide çok fazla titreme yapıyordu, biraz yakıt tüketimi arttı biraz da çekişten düşme oldu ayrıca özellikle soğuk havalarda motor ışığı yanıp sönüyor 5-10 saniye sonra ya yanmıyor yada iki üç gün yanık kalıyor ve sonra kendisi otomatik siliyor. Ben de böyle bir durum oldu, sübaplar değişince tüm sorunlar yok oldu, ışık bir daha yanmadı. Aracım 210 bin civarında iken bir kaç ay önce motorda farkedilir bir sıkıntı olmamasına rağmen ışık yanıp sönmeye başladı, ustama götürdüm 4.silindir ateşleme arızası veriyordu. Ateşleme bobinin yerini değiştirdik. Bir süre sonra yine aynı arızayı verdi ve yine 4.silindirdeydi arıza. Bu sefer sübap ayarından olabilir dedi usta, ayar yaptı ve gerçekten arıza lambası bir daha yanmadı. Uzun süre öyle kullansam yine sübap değişimine gidecekti. Bu lpg işinde iyi bir ustanız olması lazım yoksa bilmeyen bir usta çok para harcatır size ve sorunu da çözemezsiniz.  Benim ustam ankara şaşmazda Kenan usta telefonu 0536 564 19 58. Ben sıkıntı yaşamadım bu usta ile ama sizin aracınızdaki arızaya ne der onun yapabileceği bir iş mi bilemem, usta tavsiyesine ihtiyacınız var ise arayın görüşün. Bu arada vites halatı ile ilgili bir sıkıntıda olmuştu değiştirmesi 1000 liraydı 250 tl ye tamir ettirdim aynı ustaya.

LPG taktırma konusuna gelirsek eğer arabayı çalıştırıp en az 8-9km yol yapmıyorsanız pek mantıklı değil. Zaten ilk çalışmada yazın yaklaşık 1km kışın 2km benzinde çalışıyor araç motor ısınıncaya kadar. Ben 13 km gidiyorum benim için avantajlı. Yaklaşık olarak; benzinde ortalama 8.5 litre benzin, LPG de 11 litre gaz yakıyor aracım. Ankarada gaz şu anda 3.30 civarında benzin 7 lira. Bu hesaba göre km de 23 kuruş kar var, 200000 km de 46000 TL yani aracımın şu andaki değerinden daha fazla kar etmişim :) LPG sübap masrafı 2000 TL desek, diğer bakım vb. 2000 TL de ona düşsek hadi 2000 TL daha düşelim kalır geriye 40000 TL. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, platin76 :

2006 model mazda 3 düz vites aracımı 11500 km de aldım 20000km de BRC lpg kiti taktırdım 2007 yılında. Şu anda 220000 km de aracım. 150000km de sübaplar değişti çelik sübap ile 1000 tl masrafım oldu (2014 yılında). Sübapla ilgili bir sıkıntı benim aracımda şöyle bir durum oluşturdu: rölantide çok fazla titreme yapıyordu, biraz yakıt tüketimi arttı biraz da çekişten düşme oldu ayrıca özellikle soğuk havalarda motor ışığı yanıp sönüyor 5-10 saniye sonra ya yanmıyor yada iki üç gün yanık kalıyor ve sonra kendisi otomatik siliyor. Ben de böyle bir durum oldu, sübaplar değişince tüm sorunlar yok oldu, ışık bir daha yanmadı. Aracım 210 bin civarında iken bir kaç ay önce motorda farkedilir bir sıkıntı olmamasına rağmen ışık yanıp sönmeye başladı, ustama götürdüm 4.silindir ateşleme arızası veriyordu. Ateşleme bobinin yerini değiştirdik. Bir süre sonra yine aynı arızayı verdi ve yine 4.silindirdeydi arıza. Bu sefer sübap ayarından olabilir dedi usta, ayar yaptı ve gerçekten arıza lambası bir daha yanmadı. Uzun süre öyle kullansam yine sübap değişimine gidecekti. Bu lpg işinde iyi bir ustanız olması lazım yoksa bilmeyen bir usta çok para harcatır size ve sorunu da çözemezsiniz.  Benim ustam ankara şaşmazda Kenan usta telefonu 0536 564 19 58. Ben sıkıntı yaşamadım bu usta ile ama sizin aracınızdaki arızaya ne der onun yapabileceği bir iş mi bilemem, usta tavsiyesine ihtiyacınız var ise arayın görüşün. Bu arada vites halatı ile ilgili bir sıkıntıda olmuştu değiştirmesi 1000 liraydı 250 tl ye tamir ettirdim aynı ustaya.

LPG taktırma konusuna gelirsek eğer arabayı çalıştırıp en az 8-9km yol yapmıyorsanız pek mantıklı değil. Zaten ilk çalışmada yazın yaklaşık 1km kışın 2km benzinde çalışıyor araç motor ısınıncaya kadar. Ben 13 km gidiyorum benim için avantajlı. Yaklaşık olarak; benzinde ortalama 8.5 litre benzin, LPG de 11 litre gaz yakıyor aracım. Ankarada gaz şu anda 3.30 civarında benzin 7 lira. Bu hesaba göre km de 23 kuruş kar var, 200000 km de 46000 TL yani aracımın şu andaki değerinden daha fazla kar etmişim :) LPG sübap masrafı 2000 TL desek, diğer bakım vb. 2000 TL de ona düşsek hadi 2000 TL daha düşelim kalır geriye 40000 TL. 

Mesajlarınıza baktım da hep aynı usta hep kopyala yapıştır. Tanışma mesajı da yok. Tanısaydık sizi önce USTAM.

yazın 1km, kışın 2km naptınız. Yazın 200-300m, kışın 1km ye kalmadan lpg ye geçer aracım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok hocam usta falan değilim sadece iyi usta bulmak zor, onun için paylaşıyorum, 5 yıldır gittiğim usta. Ancak dikkat ettiyseniz sizin aracınızdaki sorunu çözebilir mi bilemiyorum diyorum. Çünkü benim problemlerime çözüm bulabildi ama diğer kişilerin sorununu çözemeyebilir. Ayrıca bu siteden aldığım tavsiye ile ustaya gitmiş bir insan olarak paylaşmakta fayda gördüm. 

LPG ye geçiş olarak benim aracımda kışın 2 km rahat buluyor, yazın hava çok sıcaksa daha kısa mesafede de geçebilir ancak ortalama olarak bu mesafeler, ancak 200-300 m ilk çalıştırmada bende hiç olmadı. Motor sıcakken durup 5-10 dakika sonra tekrar çalıştırırsam hemen geçiyor. Sıcaklık ayarlarından da kaynaklanabilir bu fark. Sizin ki gerçekten çok iyiymiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, 

3 gündür yaşadığım bir sorun ile ilgili yazıyorum. Bundan 3 sene önce mazda 3 BL 2010 AT aracıma Lovato EASY FAST C - OBD II taktırmış idim. Şuana kadar herhangi bir problem yaşamadım.

3 gündür motor özellikle sabah ve soğukken,  lpg moduna geçişte sorun yaşıyorum, arızalar ise aşağıdaki sırayla oluşmaktadır,

 

- marş

- gösterge kısmında depo doluluk seviyesi normal, yeşil gaz indikatörü yanıp sönüyor, sarı benzin indikatörü daimi yanıyor

- lpg depo kısmından 1. valf (röle) açılma sesi geliyor.

- motor kısmından 5-10 sn sonra gelmesi gereken 2. valf(röle) sesi gelmiyor, süre uzuyor, belki 30 sn.

- 2. valf çekince göstergeden full dolu olmasına rağmen gazın bitme buzzer sesi ve bütün ledlerin yanıp sönmesi gözleniyor

- motor gazdan benzin moduna geri dönmeye çalışıyor.bazen dönebiliyor, bazen motor stop edip arıza ışığı yanıyor. Bazen de gösterge ledi komple kapanıyor veya elektriği gidiyor.

-motor benzinle sorunsuz çalışıyor, birkaç km. yol yapıldıktan sonra lpg'ye geçiş sorunsuz oluyor. 

 

bilgisini ve yardımını paylaşanlara şimdiden teşekkür ederim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, SlayerX :

Merhaba, 

3 gündür yaşadığım bir sorun ile ilgili yazıyorum. Bundan 3 sene önce mazda 3 BL 2010 AT aracıma Lovato EASY FAST C - OBD II taktırmış idim. Şuana kadar herhangi bir problem yaşamadım.

3 gündür motor özellikle sabah ve soğukken,  lpg moduna geçişte sorun yaşıyorum, arızalar ise aşağıdaki sırayla oluşmaktadır,

 

- marş

- gösterge kısmında depo doluluk seviyesi normal, yeşil gaz indikatörü yanıp sönüyor, sarı benzin indikatörü daimi yanıyor

- lpg depo kısmından 1. valf (röle) açılma sesi geliyor.

- motor kısmından 5-10 sn sonra gelmesi gereken 2. valf(röle) sesi gelmiyor, süre uzuyor, belki 30 sn.

- 2. valf çekince göstergeden full dolu olmasına rağmen gazın bitme buzzer sesi ve bütün ledlerin yanıp sönmesi gözleniyor

- motor gazdan benzin moduna geri dönmeye çalışıyor.bazen dönebiliyor, bazen motor stop edip arıza ışığı yanıyor. Bazen de gösterge ledi komple kapanıyor veya elektriği gidiyor.

-motor benzinle sorunsuz çalışıyor, birkaç km. yol yapıldıktan sonra lpg'ye geçiş sorunsuz oluyor. 

 

bilgisini ve yardımını paylaşanlara şimdiden teşekkür ederim.

 

Sarı benzin uyarı ışığı bir arızadan olabilir. Lpgciye gidip bir arıza koduna baktırılması iyi olur. Tahminim lpg sıcaklık sensöründen kaynaklı olabilir. Lpg sistemi soğuk motorda su sıcaklığını yüksek zannedip lpgye geçmeye çalışıyor ama tam gaz fazına dönüş olmadığı için afallıyor. Biraz sürüp motor suyu sıcaklığı olması gereken yere gelince de lpg de sıkıntı olmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Quiteguide ve Mutlu Tekir, teşekkür ederim yorumlar için.

Marş anında benzini gösteren sarı ledin başlangıçta hep yanıp lpg'ye geçtiğinde normalde sönen bir yapısı var. Dün akşam LPG servisinde enjektör elektriğini elle kesip yapay arıza oluşturduğumuzda gerçekten lpg ekü'süne arıza kaydı düşüyor ve göstergede durumdan çok daha farklı bir arıza ışığı veriyor. sanırım tüm arıza ışıkları aynı ancak ekü'ye düşen arıza kodu farklı.

Dün gece aracı bıraktım sabah soğukta denemeleri için ancak araç LPG moduna geç girmesine rağmen hata moduna yine düşmemiş ve kayıt bırakmamış.

Akıbeti böyle belirsiz bişey bir mühendis olarak beni biraz çıldırtıyor açıkçası. Sanırım sıcaklık sensörünü değiştirmelerini söyleyeceğim. Sensör entegre yapıda mı yoksa NTC bazlı mı bilmiyorum ama entegre yapıdakiler istatistiksel olarak daha çabuk bozulabilir.

birazdan aracı almaya gideceğim, usta motoru stop ettirmemiştir büyük ihtimal. sanırım stop ettirip hataya benim düşürmem gerekiyor.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Merhaba tekrardan. Sorunum çözüldü ancak enteresan bir şekilde. 

Nedense sorun lpg ustamın önünde bir türlü gerçekleşmedi, ben de kendisinden obd'ye yazılımsal reset atmasını rica ettim. Yazılımsal reset atılmaya müteakip "bugün bir kullan sorun çıkarsa yarın akşam görüşürüz" yanıtını aldım. Akşam arabayı LPG'li kullandım hiçbir sorun çıkmadı. Ancak sabah araç LPG'de hiç çalışmadı. Akşamına ustama götürdüğümde obd ayarlarından "zayıf devir bilgisini kullan" tipi bir kutucuğu işaretledi, lpg ayarı yaptı ve artık hiçbir sorunu kalmadı. 15 derecelik garaj ortamında bile 5-10 saniye sonra devrede. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

lpg harita ve wideband sensör ile afr ayarı yapan, lpg program ve mekanik aksam konusunda oldukça bilinçli olan, yılmaz candan’a bile bazı şeyleri öğreten kişi bmw 735 li aracına lovato c-obd2 kiti taktırmış. Neden taktırmış? Özellikle regülatörü çok iyi demiş. Basınç dalgalanması olmuyor demiş. Ayrıca k tipi enjektörler 2.2ms’ye kadar düşebiliyor. Özellikle turbo ve büyük hacimli motorlar için çok iyi demiş. Aeb tabanlı yazılımı varmış ve en ince ayrıntısına kadar ayar yapmaya müsade ediyormuş. 

Bir de brc ve prins markalarına göre yedek parçaları daha ucuzmuş. 

Bilgilerinize. İthal olsun fiyat performans olsun diyenlere duydurulur. 

Obd bağlantısı imp. Donanımda kör noktaları kızarık bırakıyordu. @Mutlu Tekir, başka bir şekilde akım alınsa çözülür diyor ama bunu sonuçta montajcı yapacak. Onlar da henüz uyanmış değiller. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kör noktaları kızarık bırakmak ve başka bir şekilde akım alınsa yorumlarını anlayamadım açıkçası. Kaput içerisinde lpg map sensoru/ filtre ile basınç regülatörünün konabilecegi yerler çok sınırlı, yolcu tarafı sağ arka köşe. Obd elektroniği ise akü sigorta kutusu grubunun yakınlarında. Başka bir kombinasyon olabilir mi bilemiyorum. Bu şekilde içeri hafif de ola regülatör hırıltısı geliyor. 

 

Anlattığın bilgileri destekler nitelikte bu sene mayısta 3. Senesini devirecek, yukarıdaki durumdan başka herhangi bir sıkıntısı olmadı, ancak geçen senelere göre şehir içi yakıt tüketimi biraz daha arttı. Geçen kış 34litre depo ile 250-270km yaparken bu kış 230-250 bandında harcıyor. Bunun nedenini tam cozememekle birlikte yolumun bu sene daha yokuşlu/rampalı olduğunu soyleyebilirim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...