Jump to content

Mazda 3 LPG Uyumu - Ortak Konu


_zoom_
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

3 saat önce, ozgur35 :
 

 

 

Yarım saat dinledim. Adam afr ayarına karşı değil lakin bazı bilgileri eksik. Ayrıca ümraniye’deki arkadaş bu videodan sonra paylaştı, mehmet özenç’in kendisi de afr ayarı yapıyormuş randevu veriyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, tansu87 :

Yarım saat dinledim. Adam afr ayarına karşı değil lakin bazı bilgileri eksik. Ayrıca ümraniye’deki arkadaş bu videodan sonra paylaştı, mehmet özenç’in kendisi de afr ayarı yapıyormuş randevu veriyor :)

Yarım saat dinlemişin ama Mehmet Bey'in "hepsi aynı yola gidiyor" demesini duymadın mı? 
AFR ayarına ihtiyaç olsaydı obdli lpg kitleri çöp olurdu. AFR yi yapanlar aracın zaten O2 sensöründen gelen verileri motor ecu sunun değerlendirip enjektörlere yakıt trimi olarak emir verdiği değerler olduğunu anlamak istemiyor. Son/bilgisiz kullanıcıya da AFR ismi daha havalı geliyor. Bilgisiz yol ayarı yapmayan ustalardan sonra da mağdur bilgisiz lpgliler bu afrci tayfaya atladılar. Halbuki Mehmet Bey, Ankara'da Quattro Garage bu AFRcilerden yıllar yıllar önce yol ayarı yapıyorlardı. Ha şimdi de, laftan anlamayanlardan para almak için AFR yapıyoruz diyorlar. Sektörde para kazanmak için rakiplerinin bazı kurallarına uyman gerekiyor, yapacak bir şey yok. 

Yol ayarı ile afr ayarı arasında hiçbir fark yok.

Open loop kısmında ise motor ecusu sadece ltft yi ele alıyor, stft yi ele almıyor. Bu durumda closed loop da düzgün ayarlanmış bir aracın ltftsi sınırlar içinde kalacağından open loopda da sıkıntı çıkarmayacaktır.

Daha detaylı bilgiler için aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=85572.0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Mutlu Tekir :

Yarım saat dinlemişin ama Mehmet Bey'in "hepsi aynı yola gidiyor" demesini duymadın mı? 
AFR ayarına ihtiyaç olsaydı obdli lpg kitleri çöp olurdu. AFR yi yapanlar aracın zaten O2 sensöründen gelen verileri motor ecu sunun değerlendirip enjektörlere yakıt trimi olarak emir verdiği değerler olduğunu anlamak istemiyor. Son/bilgisiz kullanıcıya da AFR ismi daha havalı geliyor. Bilgisiz yol ayarı yapmayan ustalardan sonra da mağdur bilgisiz lpgliler bu afrci tayfaya atladılar. Halbuki Mehmet Bey, Ankara'da Quattro Garage bu AFRcilerden yıllar yıllar önce yol ayarı yapıyorlardı. Ha şimdi de, laftan anlamayanlardan para almak için AFR yapıyoruz diyorlar. Sektörde para kazanmak için rakiplerinin bazı kurallarına uyman gerekiyor, yapacak bir şey yok. 

Yol ayarı ile afr ayarı arasında hiçbir fark yok.

Open loop kısmında ise motor ecusu sadece ltft yi ele alıyor, stft yi ele almıyor. Bu durumda closed loop da düzgün ayarlanmış bir aracın ltftsi sınırlar içinde kalacağından open loopda da sıkıntı çıkarmayacaktır.

Daha detaylı bilgiler için aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=85572.0

yarım saati zor dinledim. hatta atladım. aynı şeyleri söylemiş.

insanlarda lpg ayar bilincini bu denli uyandıran kişilere teşekkür etmesi gerekirken, "ta tam tam tam, afr yalanları" diye ekrana yazarak ayıp etmiş. lpg ayar grubu bu tarz kabalıklara hiç başvuradı. bu ne demek? işimizi elimizden aldılar çığlıkları demek. yaptığı işe güvenen adam böyle yollara başvurmaz. "yalanları" diyerek kötülemez. artı, kendisi de afr ayarı adı altında randevu veriyordu. böyle adamlara güveniyorsanız, sizin tercihiniz. 

afr ayarı yapan grubun adı afr grubu değil, lpg ayarı. siteleri de www.lpgayari.com açıklaması ise lpg-afr ayarı. bu ne demek? arkadaşlar genel bir lpg ayarı yapıyor demek. neden afr'ye odaklanılmış anlamadım. kendilerine gittiğinizde open loop'u ayarlayıp göndermiyorlar. komple lpg haritasına bakıp ayarlayıp gönderiyorlar. özenç'in dediği gibi ayar bozma da yok. kapalı açık tüm döngü ayarlarını yapıyorlar.

peki neden tutuldu bu kadar? çünkü lpg ustaları cahil, berbat kişiler. her ayarda 50 lira alarak ayar yapmadan gönderen, üstüne gereksiz parça değiştirten kişiler de ondan. mehmet özenç onlardan olmayabilir. ama neden onların yaptıkları ahlaksızlıkları içeren video yapmamış? onu da bir açıklasın.

insanlar artık bıkmış lpg'nin ayarsızlığından. motor lambasının yanmasını normal karşılıyorlar. bu grup yayıldıkça bilinçlendi herkes. atıfta bulunan grup harita-wideband sensör ne varsa bakıyor. artı, diyelim diyafram regülatör basıncı değişti. tekrar git. seninle aynı ilk sefer gibi ilgileniyor ama para da almıyor. üstüne sana istediğin her bilgiyi güler yüzle anlatıyor. insanı aşağılar gibi davranmıyorlar. bu bile yeterli aslında. ama otogazcılar ne yapıyor? her dükkana uğrayandan 50-100 cukkalıyorlar. hem de ayar mayar yapmadan. suratına bakmadan.

gelelim wideband sensör olayına. benim montajdan sonra ayarlarımı brc'nin en büyük bayilerinden biri yaptı. güzel de yaptı. motor lambam yanmadı. ama ltf değerim +%10'larda geziyordu. bu sonuca 40 dk yol ayarıyla ulaşıldı. adama dedim ki bu ltf fakir gösteriyor. adam bana dedi ki önemli olan stf, sen ltf'ye bakma. gittim bu lpgayari.com'a adam 10 dk da her şeyi düzeltti. bayinin yaptığı 40 dakikalık ayar halen bozukken adamlar 10 dakikada sıfır hata ile bitirdi. her devir aralığında ltf neredeyse sıfır. ben buradan şunu çıkardım. wideband sensör ile ayar daha hassas yapılıyor.

ilk cümlemdeki gibi, mehmet özenç lpg ayarının doğru yapılması gerekliliği konusunda bilinçlenen insanlar için bile bu gruba teşekkür etmesi gerekirken yalancı diyerek hakaret etmiştir. bu grup iyi kötü binlerce insanın teşekkürünü aldı. açın grubu bakın. açın forumları bakın. lpg'nin sürüş sırasındaki dertlerinden kurtulan hemen diğerine öneriyor bu grubu. bu grup kimseye mucize vadetmiyor. kimseye aracınız daha az yakacak demiyor. doğru ayarı yapıp gönderiyor. siz ister afr deyin ister harita ayarı deyin. onlarda da her yol aynı kapıya çıkıyor.

candan mühendislik de yolda ayar yaparak montajı bitiriyor. wideband sensör ile yapıyor bunu. candan mühendislik de mi kandırıyor yalan söylüyor :) komik olmasınlar. bu tarz video çekerek kendi karakterlerini gösteriyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, tansu87 :

yarım saati zor dinledim. hatta atladım. aynı şeyleri söylemiş.

insanlarda lpg ayar bilincini bu denli uyandıran kişilere teşekkür etmesi gerekirken, "ta tam tam tam, afr yalanları" diye ekrana yazarak ayıp etmiş. lpg ayar grubu bu tarz kabalıklara hiç başvuradı. bu ne demek? işimizi elimizden aldılar çığlıkları demek. yaptığı işe güvenen adam böyle yollara başvurmaz. "yalanları" diyerek kötülemez. artı, kendisi de afr ayarı adı altında randevu veriyordu. böyle adamlara güveniyorsanız, sizin tercihiniz. 

afr ayarı yapan grubun adı afr grubu değil, lpg ayarı. siteleri de www.lpgayari.com açıklaması ise lpg-afr ayarı. bu ne demek? arkadaşlar genel bir lpg ayarı yapıyor demek. neden afr'ye odaklanılmış anlamadım. kendilerine gittiğinizde open loop'u ayarlayıp göndermiyorlar. komple lpg haritasına bakıp ayarlayıp gönderiyorlar. özenç'in dediği gibi ayar bozma da yok. kapalı açık tüm döngü ayarlarını yapıyorlar.

peki neden tutuldu bu kadar? çünkü lpg ustaları cahil, berbat kişiler. her ayarda 50 lira alarak ayar yapmadan gönderen, üstüne gereksiz parça değiştirten kişiler de ondan. mehmet özenç onlardan olmayabilir. ama neden onların yaptıkları ahlaksızlıkları içeren video yapmamış? onu da bir açıklasın.

insanlar artık bıkmış lpg'nin ayarsızlığından. motor lambasının yanmasını normal karşılıyorlar. bu grup yayıldıkça bilinçlendi herkes. atıfta bulunan grup harita-wideband sensör ne varsa bakıyor. artı, diyelim diyafram regülatör basıncı değişti. tekrar git. seninle aynı ilk sefer gibi ilgileniyor ama para da almıyor. üstüne sana istediğin her bilgiyi güler yüzle anlatıyor. insanı aşağılar gibi davranmıyorlar. bu bile yeterli aslında. ama otogazcılar ne yapıyor? her dükkana uğrayandan 50-100 cukkalıyorlar. hem de ayar mayar yapmadan. suratına bakmadan.

gelelim wideband sensör olayına. benim montajdan sonra ayarlarımı brc'nin en büyük bayilerinden biri yaptı. güzel de yaptı. motor lambam yanmadı. ama ltf değerim +%10'larda geziyordu. bu sonuca 40 dk yol ayarıyla ulaşıldı. adama dedim ki bu ltf fakir gösteriyor. adam bana dedi ki önemli olan stf, sen ltf'ye bakma. gittim bu lpgayari.com'a adam 10 dk da her şeyi düzeltti. bayinin yaptığı 40 dakikalık ayar halen bozukken adamlar 10 dakikada sıfır hata ile bitirdi. her devir aralığında ltf neredeyse sıfır. ben buradan şunu çıkardım. wideband sensör ile ayar daha hassas yapılıyor.

ilk cümlemdeki gibi, mehmet özenç lpg ayarının doğru yapılması gerekliliği konusunda bilinçlenen insanlar için bile bu gruba teşekkür etmesi gerekirken yalancı diyerek hakaret etmiştir. bu grup iyi kötü binlerce insanın teşekkürünü aldı. açın grubu bakın. açın forumları bakın. lpg'nin sürüş sırasındaki dertlerinden kurtulan hemen diğerine öneriyor bu grubu. bu grup kimseye mucize vadetmiyor. kimseye aracınız daha az yakacak demiyor. doğru ayarı yapıp gönderiyor. siz ister afr deyin ister harita ayarı deyin. onlarda da her yol aynı kapıya çıkıyor.

candan mühendislik de yolda ayar yaparak montajı bitiriyor. wideband sensör ile yapıyor bunu. candan mühendislik de mi kandırıyor yalan söylüyor :) komik olmasınlar. bu tarz video çekerek kendi karakterlerini gösteriyorlar.

Cümlelerini seçerek cevap vereceğim Tansu. 5.  cevabımı iyi okumanı tavsiye ediyorum.

1)böyle adamlara güveniyorsanız, sizin tercihiniz. 

Benim lpgcim bellidir. Quattro Garage Bekir Başkal. Başkasına gitmem. Atiker harici başka markalara da hayatta para vermem. Güven değil sadece dediklerini doğru buluyorum ki doğru da. AFRciler arasında işini düzgün yapan da vardı, işini batıran da. Mehmet Bey bu nedenle o işi batıranları hedef almış. Yarası olan gocunur sonuçta. İşini düzgün yapan niye alınsın? 

2)afr ayarı yapan grubun adı afr grubu değil, lpg ayarı.

Dediğim gibi işini düzgün yapanlar niye üstlerine alınsın? Yakıt trimlerini 0'a yakın tutabiliyorlarsa o işi düzgün yapıyorlar demektir. Sorun da yoktur, üstlerine alınma ihtiyacı da. 

3) peki neden tutuldu bu kadar?

Aynı şeylerden bahsediyoruz zaten. Montaj yapan ustalar daha doğru düzgün montaj yapamıyor, kafalarının diklerine gidiyorlar. Laptop kullanmayı bilmiyorlar, yazılımda ayarı nasıl yapsınlar? Mehmet Bey de daha önceden toyotaclubtr de söylemişti zaten bilgisayar kullanmayı bilmeyen ustadan yolda ayar nasıl isteyelim diye. Hatta bayiler aracılığıyla uzaktan ayar yaptığı da olmuştur.

 

4)benim montajdan sonra ayarlarımı brc'nin en büyük bayilerinden biri yaptı. güzel de yaptı.

Güzel yapamamış ki, ltft %10larda kalmış. İstediği kadar büyük bayisi olsun, bilmiyorlarsa birşey değişmiyor. Ediz hocanın lovatoda, ikimiz 30dk-1saat uğraşarak çoğunlukla çok iyi hale getirmiştik. Aşırı zor bir olay değil zaten.

5) ben buradan şunu çıkardım. wideband sensör ile ayar daha hassas yapılıyor.

Diyagram döngüsü olarak hepsi aynı yola çıkıyor, aracın o2 sensörü hatalı da otomobil üreticileri ne diye kullanıyor? Egzos ucuna takılan wideband sensör ne kadar sağlıklı veri veriyor? Aracın oksijen sensörünün yerine takılmalı. Bunların hepsi tartışmalı o zaman? 

Bana açıkla bu durumda, oksijen sensöründen alınan verinin motor beyni tarafından işlenip enjektörlere yakıt trimi gönderilmesi ile wideband sensörde 14.7 yi tutturmaya çalışma arasında ne fark var? Ben cevaplayım hiç.

OBD kitleri çalışmazdı yoksa. Bunlar yakıt trimlerini alıyor düzeltme yapıyor. ltft stft yi sınırlar içinde tutuyor her durumda.

3 sene önce Quattro Garage Bekir Bey'e yaptırdığım yol ayarı subap değişimi sonrası bile hala tutuyor. Ltft -1,5 ile +1 arasında dolanıyor genelde +%0,8. Mekanik değişim sonrası bile tutuyor. Hala Afr daha doğru demek nedir bilemiyorum. Ha sağ kulağını sağ elle tutmuşun, ha sol elinle dolandırıp tutmuşsun aynı yol.

6) AFRciler çıkmadan çok çok önce toyotaclubtr de kendi aracına yol ayarı yapan insanlar vardı. Sonradan biri wideband sensör aracılığıyla ayar diye birşey ortaya çıkardı sanki yakıt trimlerinden yapılan ayar yetmiyormuş gibi. Halbuki yeni nesil araçların çoğu wideband oksijen sensörüne sahipken. Ama bunu o afrciler bilmezler ya da bilmek istemezler. 

7) 2 sektör de lpg ayarından para kazanmaya çalışıyor. 2si de birbirlerine suçlamalarda bulunuyor. Ben afr gerekmediğini, yakıt trimleri ile yol ayarının herşeyi çözdüğünü düşünenlerdenim. İyi yol ayarına sahip araçların afr ayarı yaptırdıktan sonra değişim hissetmemeleri de zaten temelde aynı olmalarından kaynaklanmakta. Aynısını sen de diyorsun. O halde AFRcinin iyi yol ayarı yapan ustadan farkı ne?

8)O araba uçtu kaçtı diyenler aşırı bozuk ayarda binenler. 
Milleti kendimiz gibi zannetmeyelim. Biz araştırıyoruz. Millet lpg ayarı nedir bilmiyor. Aynı usta kafası. Motor tekliyorsa motordandır, hata varsa motordan. Lpgden hayatta olamaz kafasında çoğu. :) Havalar soğuyor marş geç alıyor, tekleme yapıyor şikayetleri artıyor. Bu kadar çok bilgisiz, araştırmayan ama arabadan çok iyi anlayan! insanların olduğu memleket de kim söğüşlese azdır.

9) Atiker Grand OBD candır, ama maalesef aracıma prins silverline takılı. Yeni lpg taktıracak arkadaşlar OBD'li kitlerden şaşmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuyu çok dağıtmayalım. 5-10 kişilik bir grup (adresini yukarıda verdim) hem sosyal medyadan hem de kendi yerlerinde insanların mekanik ve ayar sorunlarına gerçekten çözüm buluyor, yardımcı oluyor. Bunu da azarlar gibi değil, güler yüzle ve bilgi paylaşmaktan memnun olarak yapıyor. Bu insanlar hakkında video çekip yalancı demek doğru değil. Ülke olarak yani daha araştırmayan bilmeyen insanlar olarak, lpg konusunda bir dönemeç yaşandı ve yayılıyor. O da bu grubun kıvılcımıyla başladı. (Eski bilenleri tenzih ediyorum) Teşekkür etmek lazım. herkesin ayarı düzgün olması dileğiyle. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla ben, bu insanlara güvenmem şahsen. Hasso Hüssü'ya da aracımı elletmem. Aracı bozarsa muhattap yok, fatura kesmıyor,  fatura yok bısey yok kim oldukları bellı degıl . 3-5 tane uyanık elıne almıs laptop gezıyor. 150 tl 200 tl  de haksız kazanc vergısız.

Bir ara da yakıt tasarrufçular vardı aynı böyle. Piyasa uyanık dolu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Afr Ayarı bencede kesinlikle şart olduğunu düşünüyorum ancak özellikle araştırıdğım kadarı ile 1. ve 2. nesil araçlarda benzin ms süresi rolantide 2,30 civarlarında ,  Lpg'de ile performanslı olması bu süreye ne kadar yakın olması ile alakalı, ancak piyasada bolca bulunan kırmızı renk valtek enjektörleri 3 ms'nin altında çalışamıyor, özellikle 1. ve 2. nesil araçlar için benzin ile aynı performans yakalanmak isteniyorsa 3 ms 'nin altında çalışan enjektör  takılması ve uygun nozul ölçüsünde olması lazım , hızlı enjektörlerde 2 ohm oluyor  bildiriğim kadarı ile prins , brc ve Lovato'da bu özellikte enjektörler mevcut ,bende araştırıdğım kadarı ile bilgilendirme yaptım kimseyi yanlış yönlendirmek istemem,

https://youtu.be/VNr_J5PpHcA

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Ilgaz-p :

Afr Ayarı bencede kesinlikle şart olduğunu düşünüyorum ancak özellikle araştırıdğım kadarı ile 1. ve 2. nesil araçlarda benzin ms süresi rolantide 2,30 civarlarında ,  Lpg'de ile performanslı olması bu süreye ne kadar yakın olması ile alakalı, ancak piyasada bolca bulunan kırmızı renk valtek enjektörleri 3 ms'nin altında çalışamıyor, özellikle 1. ve 2. nesil araçlar için benzin ile aynı performans yakalanmak isteniyorsa 3 ms 'nin altında çalışan enjektör  takılması ve uygun nozul ölçüsünde olması lazım , hızlı enjektörlerde 2 ohm oluyor  bildiriğim kadarı ile prins , brc ve Lovato'da bu özellikte enjektörler mevcut ,bende araştırıdğım kadarı ile bilgilendirme yaptım kimseyi yanlış yönlendirmek istemem,

https://youtu.be/VNr_J5PpHcA

in03 my09 enjektörler nasıl? Brc sequent 32 ile takılan enjektörler bunlar  

şöyle bir veri var. 

 

231B349D-D5BC-425D-B7A0-042BC7BC732E.jpeg

36A8D902-E2F2-48C9-BAC3-5D90EF201549.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, tansu87 :

in03 my09 enjektörler nasıl? Brc sequent 32 ile takılan enjektörler bunlar  

şöyle bir veri var. 

 

231B349D-D5BC-425D-B7A0-042BC7BC732E.jpeg

36A8D902-E2F2-48C9-BAC3-5D90EF201549.jpeg

buraya göre 1,66 ohm görünüyor bire bir benzin enjektörü ile aynı hızda çalışır diye düşünüyorum lpg nozul ölçüsü 2,3 mm civarı olsa bire bir benzin ile aynı ms de çalışır  bilgisayara bağlayıp bakmak lazım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

36 dakika önce, Ilgaz-p :

buraya göre 1,66 ohm görünüyor bire bir benzin enjektörü ile aynı hızda çalışır diye düşünüyorum lpg nozul ölçüsü 2,3 mm civarı olsa bire bir benzin ile aynı ms de çalışır  bilgisayara bağlayıp bakmak lazım 

Nozullar ne kadar bilmiyorum hocam. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, tansu87 :

Nozullar ne kadar bilmiyorum hocam. 

Lpg Servisine bi kontrol ettirin , bildiğim kadarı ile BRC enjektörleri yüksek basınca dayanıklı bir şekilde çalışıyor tabi yüksek basınçta ömürleri kısalır, reklam olacak ama candan otogaz var istanbulda bence orayı bi ziyaret edin işinde profesyönel olduğunu düşünüyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 dakika önce, Ilgaz-p :

Lpg Servisine bi kontrol ettirin , bildiğim kadarı ile BRC enjektörleri yüksek basınca dayanıklı bir şekilde çalışıyor tabi yüksek basınçta ömürleri kısalır, reklam olacak ama candan otogaz var istanbulda bence orayı bi ziyaret edin işinde profesyönel olduğunu düşünüyorum 

Bakıma gittiğimde baktırırım hocam. Bu konuyu özellikle sorarım. Candan’ı biliyorum. Bi dahaki bakıma oraya gidecektim zaten. Tşkler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Peki izmirde adam gibi yol ayarı yada afr ayarı yapan, tavsiye edilen, hakkıyla işi bilen kim var? Yapan çok ama adam gibi yapan? 

2 yıl önce yaptırmıştım eski aracıma. Açıkçası montajda mıdır, başka sebepten midir tam randıman anlamamıştım. Ve çok uzun sürmüştü ayar süreci. 

 

Geçen hafta başka bir LPG bayisine gittim. Çok kısa sürede yaptı, hiç bişey anlamadım bu işten dedim. İşi bilen ile bilmeyen aynı sürede yapmaz dediler neyse dedim. LPG geçiş yada benzine geçiş esnasında rolantide iken titreme oluyor. Bu ayar sonrası oldu bu tabi. 

Şimdi arasam gel hocam hallederiz diyecekler. Ama zamanım kıymetli. Onları gel git demesine göre devamlı gidemem. Afr ayarı yapan adam rolanti ayarını mı yapamıyor? 

Adam gibi adam, usta bulmak zor malesef. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, serifdurdu35 :

Peki izmirde adam gibi yol ayarı yada afr ayarı yapan, tavsiye edilen, hakkıyla işi bilen kim var? Yapan çok ama adam gibi yapan? 

2 yıl önce yaptırmıştım eski aracıma. Açıkçası montajda mıdır, başka sebepten midir tam randıman anlamamıştım. Ve çok uzun sürmüştü ayar süreci. 

 

Geçen hafta başka bir LPG bayisine gittim. Çok kısa sürede yaptı, hiç bişey anlamadım bu işten dedim. İşi bilen ile bilmeyen aynı sürede yapmaz dediler neyse dedim. LPG geçiş yada benzine geçiş esnasında rolantide iken titreme oluyor. Bu ayar sonrası oldu bu tabi. 

Şimdi arasam gel hocam hallederiz diyecekler. Ama zamanım kıymetli. Onları gel git demesine göre devamlı gidemem. Afr ayarı yapan adam rolanti ayarını mı yapamıyor? 

Adam gibi adam, usta bulmak zor malesef. 

benzinden lpg'ye veya lpg'den benzine geçerken ufak bi sarsıntı oluyorsa enjektörden manifolda giden lpg hortumlarınız uzun olabilir bu sarsıntıyı ondan yapar, birde lpg'den benzine geçiş süresi kısa ise ondan yapar

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Araç lpg de daha seri daha kolay ivmelenıyo,   lakin benzınde bıraz daha pısırık gıbı bana öyle gelıyor. Enjektör temızleyıcı mı kullanmak gerekıyor? Araç 78 bın de

https://urun.n11.com/motor-yag-katkisi/liqui-moly-enjektor-temizleyici-benzin-300-ml-5110-P242055745?gclid=EAIaIQobChMIzZPng8zg4QIVhagYCh0UhgeTEAkYBiABEgKouvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Haftaiçi dyno ya cıkıcam benzın ve lpg ölçümü yapılcak aynı grafıkte bakalım ne cıkıcak

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinde gitmiyor gibi gelip LPG de daha iyi ivmelenme olduğunu düşünüyorsan araç LPG de %5-10 fakir karışımda çalışıyor olabilir. 

Dynoyu LPG de yap. Aracı 3-5 gün benzinde kullan yakıt trimleri sifirlansin ondan sonra benzinde dyno yap. Daha gerçekçi sonuç/veri alırsın.

Benzinli araçta pek işe yaramaz bu enjektör temizleyiciler, aksine AFR sensorunun ömründen yerler.

En etkili temizleme yöntemi sökülerek yapılan. 

Bu km de tıkalı olması da çok zor ihtimal.

Yine de aklına yatan işlemi uygula, biz de bilgilenelim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...