Jump to content

Mazda 3 100.000 Km Bakımı ve V Kayışı, Gergi Bilyası vs. Değişimi


volcano80
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aynen dediğiniz gibi onlar. Hazır v kayışı değişirken rulmanlar da elle kontrol edilebilir. Boşluk ya da sadecr rulmanı hızlıca döndürdüğünüzde en ufak bir ses bile çıkıyorsa yoldayken ses çıkarması yakındır değiştirirsiniz o zaman.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Ankara Oto Yıldız'dan Murat Usta bunların kolay kolay değişecek parçalar olmadığını, illa ki değişmesi gerekiyorsa da taş çatlasa 250-300 tl masrafının olacağını söyledi. Servislere inanmayın, sağlam parçayı da değiştirir bunlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
10.09.2015 at 11:55, Mutlu Tekir :

Avareler de değiştiği için o kadar yüksek fiyat veriliyor ama gerek yok sadece bilye değişimiyle halloluyor. 300 bile tutmaz.

hocam bilye dediğiniz parça bu mudur.

 edit : v kayışı için hangi marka önerilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, quiteguide :

hocam bilye dediğiniz parça bu mudur.

 edit : v kayışı için hangi marka önerilir

hocam değiştirilen rulmanlardan biri bu olsa gerek. Kasnak bilyenin etrafındaki kanallı parça. Normalde orijinal parçalar metal oluyor ama bu yan sanayiler plastik oluyor diye biliyorum. Tabiki bilye çakılması riskli olduğundan bu ürünü almanız iyi olur. Fakat benim araçta 2 kasnağın bilyelerini değiştirmişlerdi.

V kayışı olarak da gates iyidir. aloparçadaki ürünler iyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, Mutlu Tekir :

hocam değiştirilen rulmanlardan biri bu olsa gerek. Kasnak bilyenin etrafındaki kanallı parça. Normalde orijinal parçalar metal oluyor ama bu yan sanayiler plastik oluyor diye biliyorum. Tabiki bilye çakılması riskli olduğundan bu ürünü almanız iyi olur. Fakat benim araçta 2 kasnağın bilyelerini değiştirmişlerdi.

V kayışı olarak da gates iyidir. aloparçadaki ürünler iyi.

Havaların soğuması ile birlikte aracı ilk çalıştırma da soğuk motordan gelen malum ses çoğalmaya başladı. yurt dışı forumlar ve youtubeden de baya bir araştırdım. Başlıca  3 sebebi var 

1: alternator gergi rulmanının işlevini yitirmeye başlaması

2: gergi bilyasının işlevini yitirmeye başlaması

3: v kayışın değişim vaktinin gelmesi.

3 ünü de değiştirmek istiyorum. 

gergi rulmanı tamam netten kolaylıkla bulabiliyoruz.

gergi bilyası takozla birlikte satıldığı için fiyatı tuzlu, sadece bilyayı değiştirmek daha mantıklı. e bay de mevcut. buradan

v kayış da çok opsiyon var kafam karıştı. tam olarak ebatını bilen arkadaş varsa paylaşabilirse sevinirim.

 

 

4B209H2.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Ali :

Bende yeni değiştirdim pahalı parça ama eskisi 130000 km kadar götürdü riske atmadım değiştirdim. :) 

aracım henüz 83 kmde  hazır el atmışken onu da değiştireyim diyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, quiteguide :

aracım henüz 83 kmde  hazır el atmışken onu da değiştireyim diyorum.

Bence sizi götürecek durumdaysa boşuna şimdiden değiştirmeyin. Kampanya döneminde daha uygun fiyatla bu ürünü değiştirin. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Ali :

Bence sizi götürecek durumdaysa boşuna şimdiden değiştirmeyin. Kampanya döneminde daha uygun fiyatla bu ürünü değiştirin. :)

Nevşehir den kampanyaları pek takip edemiyorum, yetkili servislere de Allah muhtaç etmesin diyorum. Kampanya döneminde  ismi lazım değil bir yere parça sordum, işçilikten kilitleyemedikleri için indirim yapmadılar. öyle servise böyle çözüm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, quiteguide :

Nevşehir den kampanyaları pek takip edemiyorum, yetkili servislere de Allah muhtaç etmesin diyorum. Kampanya döneminde  ismi lazım değil bir yere parça sordum, işçilikten kilitleyemedikleri için indirim yapmadılar. öyle servise böyle çözüm.

Bazı mazda servislerinde bu durum söz konusu olabiliyor. Benimde bir kaç olumsuz durum başıma gelmişti arabadan soğuyacak duruma gelmiştim. Sonra evo' da Cem abi ile tanışınca fikirler değişti :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu bakım sırasında neler değişecek, bilgisi olan arkadaşlar varsa lütfen paylaşmalarını diliyorum. 90 bin bakımı sırasında  V kayışı gergi- gergi bilyası ile şanzıman yağ ve filtresininde ekstradan değişmesinden bahsetmişlerdi. Bunlar gereklilik midir?,,,,gergi bilyasının dışardan alınarak sadece onun değişebildiğini duymuştum, daha önce böyle yapan varsa onlarında deneyim sonuçlarını paylaşmaları iyi olur. Edirnede yaşıyorum ve bu bakımları yaptırmak için ya İstanbul a gidicem yada parça getirtmem gerekli, bilgilendiriseniz sevinirim. Selamlar herkese

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

selamlar  arkadaşlar forumdan araştırdığım kadarı ile 90.000 km yada 100.000 km de bu kayış ve bilyalar değişiyormuş bu gün eskişehir esoto mazda yetkili servisine gittim sizin araçlarda bu kayış yok zincirli  felan dedi acaba benim araçta varmıdır arkadaşlar ? mazda 3 1.6 touring aracım 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, theimam :

selamlar  arkadaşlar forumdan araştırdığım kadarı ile 90.000 km yada 100.000 km de bu kayış ve bilyalar değişiyormuş bu gün eskişehir esoto mazda yetkili servisine gittim sizin araçlarda bu kayış yok zincirli  felan dedi acaba benim araçta varmıdır arkadaşlar ? mazda 3 1.6 touring aracım 

 

 

Triger zincirli, v kayışı değişecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar,

Aracım 2010 model AT ve 105000KM oldu. Herhangi bir problem yaşamadım ama serviste bu bakımlar için 5 Yıl ya da 100000KM dediler. Gergi bilyası, V kayışı vs. sadece malzemelerin yaklaşık 1300TL tutacağı (işçilikle 1700-1800) söylendi. Ayrıca Şanzıman yağı, filtre vs. içinde 750TL istendi. Totalde 2300TL-2400TL gibi rakamlar konuşuldu. Bana çok fazla geldi açıkcası. Bu bakımları, özel serviste orijinal parçalar kullanarak hangi fiyat aralığında yaptırabilirim? Ankara'da tavsiye edebileceğiniz bir usta ya da servis var mıdır? Orijinal parçaları sadece servisten mi alabiliyoruz? İlginiz için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

Aracım 2010 model AT ve 105000KM oldu. Herhangi bir problem yaşamadım ama serviste bu bakımlar için 5 Yıl ya da 100000KM dediler. Gergi bilyası, V kayışı vs. sadece malzemelerin yaklaşık 1300TL tutacağı (işçilikle 1700-1800) söylendi. Ayrıca Şanzıman yağı, filtre vs. içinde 750TL istendi. Totalde 2300TL-2400TL gibi rakamlar konuşuldu. Bana çok fazla geldi açıkcası. Bu bakımları, özel serviste orijinal parçalar kullanarak hangi fiyat aralığında yaptırabilirim? Ankara'da tavsiye edebileceğiniz bir usta ya da servis var mıdır? Orijinal parçaları sadece servisten mi alabiliyoruz? İlginiz için teşekkürler.

Ben 100000 bakimini herterde yaptirdim bilyalarin durumuna gore bilya çakiliyor v kayisi değişiyor baska yere gidipte üzülmeyin direk degistirmeye kalkarlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, sahmelik :

Ben 100000 bakimini herterde yaptirdim bilyalarin durumuna gore bilya çakiliyor v kayisi değişiyor baska yere gidipte üzülmeyin direk degistirmeye kalkarlar

Biraz araştırdım Bilya çakılarak halledilebiliyormuş avarelere boşuna para vermeye gerek yokmuş. teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...