Jump to content

Mazda 3 100.000 Km Bakımı ve V Kayışı, Gergi Bilyası vs. Değişimi


volcano80
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

13 dakika önce, Mutlu Tekir :

Özel serviste yetkili servisten parçaları alarak yaptırabilirsiniz. 100bin km. bakım hikayem adlı konumda detaylı bilgileri görebilirsiniz.

Mutlu bey yazınızı okudum aracımı heretere götüreceğim. İlginiz için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, metushaley :

Mutlu bey yazınızı okudum aracımı heretere götüreceğim. İlginiz için teşekkürler.

İşçilik çok tutacaktır ama. Ben ağır bakımı yetkili serviste yapılmasını istediğim için masrafa katlandım, yetkili serviste çıkan paranın içinde daha şanzıman yağları yoktu, kendim almıştım, mobil 1 synthetic atf şanzıman yağını. 
Masrafın çok tutacağını düşünüyorsanız herşeyi orijinal servisten alıp kendi ustanızda değiştirirsiniz. En önemlisi şanzıman zaten, onu serviste yaptırın, diğerleri basit özel serviste ya da ustada çok daha ucuza halledilebilir. Birdahaki ağır bakımımı öyle yapmayı düşünüyorum ben.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, metushaley :

Bir sorum daha olacak.

Bilyaları çakma yaptırdıktan sonra ses vs gibi sorunlarla karşılaştınız mı? 

 

Bir saat önce, metushaley :

Bir sorum daha olacak.

Bilyaları çakma yaptırdıktan sonra ses vs gibi sorunlarla karşılaştınız mı? 

2000-2500 devir gibi hafif bir ıslık duyuyorum. Ama normal bir kulağın duyabileceğini zannetmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herterde 100bin bakımını yaptırdım. Bilyalar çakılarak çözümlendi ve şuan için herhangi bir sorun görünmüyor. Şanzıman yağı olarak castrol atf (7 litre) kullanıldı. Vites geçişleri hiç hissedilmiyor artık. Genel olarak çok memnun kaldım. Herteri tavsiye ederim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Selamun aleykum. Aracım 100.000 k m ye ulaştı ve servis, aracın v kayışı ile gergi bilyası takımının değişmesi gerektiğini söyledi. Ankara HERTER 1800 tl fiyat verdi. Bu konuda bir öneriniz ver mı acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fiyatta bir yanlışlık olmasın?  eni konu 250-350 tl lik parçalar için istenmez bu fiyat.

Ya size verilen fiyatta bir yanlışlık var yada verilen fiyatlar içinde başka şeylerde var.Yoksa bu fiyat mümkün değil.

180 Tl olmasın size söylenen?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rulmanla birlikte Orjinal kasnakla birlikte 2 kasnak değiştiğinden fiyat doğrudur. Bilye çaktırılmasını isteyiniz ya da yan sanayi (Gates gibi)kaliteli ürünlerden alıp değişimini yaptırın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1800 kusurat söylendi sözle. 100.000 bakim için gerekli dediler. Bir kaç parça saydı ama rulmandan söz etmedi 


Normal de doğru demişler ama o sekilde yapmiyorlar bilye cakiyolar gerekiyor sa bende gerekmemisti mesela sadece kayış degismisti
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
  • 2 yıl sonra ...

Ben 100 bin bakımı için 15-20 gün önce servisi aradım fiyat almak için bilgi istedim. Aracımın km daha 97bin oldugunu söylediğimde sizin araç zincirli 150binden önce değişmez dediler. O zaman kadar ben aracı hep treger kayışı var diye biliyordum. Dizel araçlarda kayış benzinli araçlarda zincir varmış. Normalde kitapçıkta 200bin yazıyor fakat araştırdığımda bir çok servisin 100bin km değiştirildiğini forum arkadaşlarından yazanlar var. Konya'daki servis ise 150bin dedi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

1 yıldır hafif uğultu yapan aracımın V kayışı bilyalarından birisi bugün dizel motor sesi gibi ses vermeye başladı ve değişim  şart oldu. KM 99 200' e geldi. Ankara Herterden randevu alıp bu hafta bakım yaptırmak istiyorum. Arkadaşlar bu V kayışı ve rulman seti değişimi serviste kaça mal oluyor bilgisi olan varmı. Ayrıca bir günde araç teslim ediliyormu.  100 bin bakımında başka neler değişiyor. Tecrübesi olan arkadaşlardan yorum bekliyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kayış ve bilya 1500 den aşağı olmaz diye dusunuyorum..1 günde teslim ederler..  sanayide yari fiyatina belki daha azina yaptirabilirsiniz..

Orjinal parçalar kullanmanizi oneririm..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rulmanların içindeki bilyaları ve kayışı değiştirmeniz gerekli. Rulmanı komple değiştirmenin anlamı yok. 
 

bilyalar 60-70 lira. Kayış da 100 lira civarı tutar. İşçilikle 250 civarı bir rakamı var. En fazla 300

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, tansu87 :

Rulmanların içindeki bilyaları ve kayışı değiştirmeniz gerekli. Rulmanı komple değiştirmenin anlamı yok. 
 

bilyalar 60-70 lira. Kayış da 100 lira civarı tutar. İşçilikle 250 civarı bir rakamı var. En fazla 300

Bir yanlışı düzeltelim. Rulman ile bilye aynı şeyler. Kasnak ise o kanallı metal dıştaki parça. Kasnağı değiştirmenin anlamı yok demek istedin. Haklısın.

 

Kesinlikle SKF, NTN gibi kaliteli bir rulman kullanılmalı, yoksa 30-40 bin km.de yine ses yapmaya başlar.

1-2 saatlik iş. Rulmanların da çekiçle vurulmaması gerekli, tornacıda presle oturtulsun.

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorum yapan arkadaşlara teşekkürler. Ses olayı gece yolculuğunda olduğundan sabah kontrol edeyim dedim. Bu sabah aracı çalıştırdım. Bu seferde ses yok, eskiden kalan hafif uğultu devam ediyor. Sadece şu direksiyonun altından, daha doğrusu sağ dizimimin karşısına gelen delikli bölüm ne olduğunu bir türlü anlamadım, hala anlamış değilim oradaki fan dan geliyor miktar ses hatta ısınana kadar direksiyonu bile titretiyor. Acaba sesin kaynağı o mu diye merak ettim. Uzun süre kullandım, ustama götürdüm araçta rulman sesi yok araç gayet düzenli çalışıyor dedi. O iç mekandaki fan nedir ne işe yarar, bakım yapılırmı, geçen kışta ses yapmıştı özellikle sabahları. Bilgisi olan arkadaş aydınlatırsa memnun olurum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Renegade :

Yorum yapan arkadaşlara teşekkürler. Ses olayı gece yolculuğunda olduğundan sabah kontrol edeyim dedim. Bu sabah aracı çalıştırdım. Bu seferde ses yok, eskiden kalan hafif uğultu devam ediyor. Sadece şu direksiyonun altından, daha doğrusu sağ dizimimin karşısına gelen delikli bölüm ne olduğunu bir türlü anlamadım, hala anlamış değilim oradaki fan dan geliyor miktar ses hatta ısınana kadar direksiyonu bile titretiyor. Acaba sesin kaynağı o mu diye merak ettim. Uzun süre kullandım, ustama götürdüm araçta rulman sesi yok araç gayet düzenli çalışıyor dedi. O iç mekandaki fan nedir ne işe yarar, bakım yapılırmı, geçen kışta ses yapmıştı özellikle sabahları. Bilgisi olan arkadaş aydınlatırsa memnun olurum. 

Araç içi sıcaklığı ölçen fan o. Maalesef ses yapıyor. Vidasının arkasına kauçuk koyarak sesin azaldığı olmuş. Tabi ulaşmak için orta konsol ve direksiyon altındaki trim parçası sökülmesi gerekiyor uzun iş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kış boyu ısınana kadar katlanacağız demektir. fan nasıl iç ısıyı ölçüyor şaşırdım. ilk defa duydum, benim bildiğim ısı sensörleri bu işi yapar. mazdanın icadımıdır nedir.😉

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...