Jump to content
  • Mümin
    Mümin

    2016 Mazda 3 Skyactiv Dizel Otomatik Seçeneğiyle Geliyor

    Mazda, Mazda 3 Sedan ve Mazda 3 Hatchback modellerinde 105 hp güç üreten 1.5 litrelik dizel motorunu sunmaya başlıyor.

    Mazda 3 1.5 Dizel Tanıtıldı

    Mazda, kompakt modelleri Mazda 3 Sedan ve Mazda 3 hatchback'te 1.5 litrelik dizel motoru sunmaya başlayacağını duyurdu. Daha önce Japon markanın Mazda 2 ve CX-3 modellerinde görev alan 1.5 litrelik dizel motor, 4.000 devirde 105 hp güç ve 1.500 ile 2.500 devir aralığında 270 Nm tork üretiyor. Markanın mevcut 2.2 litrelik dizel motoru gibi Skyactiv teknolojisine sahip dört silindirli direkt enjeksiyonlu bu ünite, 14,8:1'lik sıkıştırma oranına sahip.  Silindir çapı 76 mm, stroku ise 82.5 mm olan 1497 cc hacimli bu motor Mazda 3 Sedan'da sadece manuel şanzıman ile Mazda 3 hatchback'te ise hem manuel hem de 6 kademeli Skyactiv otomatik şanzıman ile alınabilecek.

    Manuel şanzımanlı 1.5 dizel Mazda 3'ler, 0'dan 100 km/s hıza 11 saniyede ivmelenip, 187 km/s hıza çıkabilecek. Mazda 3 Sedan ve Mazda 3 hatchback 1.5 litrelik dizelin ortalama tüketim değerleri ise 3.8 litre, emisyon değerleri ise 99 gr/km olacak. Mazda 3 hatchback 1.5 dizel otomatik 100 km'de 4.4 litrelik tüketim değerine ve 114 gr/km'lik emisyon değerine sahip olacak. Ülkemizde de 2016 yılında sunulmaya başlanması beklenen 1.5 dizel motorlu Mazda 3 Sedan ve Mazda 3 hatchback'lerin Japon markanın ülkemizdeki satışlarına ivme kazandırması bekleniyor.

    Düzeltme: "Haberimizin yayınlanmasından sonra bize ulaşan Mazda Türkiye yetkilileri Mazda 3 dizel otomatiğin, hem hatchback hem de sedan modellerde sunulacağını, yukarıdaki listede sedanın otomatiğinin olmamasının İngiltere ile ilgili bir durum olduğunu, ek olarak Mazda 3 Dizel için de yakın zamanda sipariş almaya başlayacaklarını bildirdiler. Kendilerine bu bilgilendirme için teşekkür ediyoruz.

     

    cothcu tarafından düzenlendi

    • Beğen 5



    Kullanıcı Yorumları

    Tavsiye Edilen Yorumlar



    1 dakika önce, cothcu :

    İngiltere satış fiyatı 18895 pound (yaklaşık 83.000TL) tan başlayacakmış. 

    Benzinli fiyatı 16995 pound (yaklaşık 75000TL) olduğu bildiğimize göre arada %10,6 lık bir fark var. 

    Power 1.5 benzinli liste fiyatı 85300 TL ise dizeli 94340 TL gözüküyor.

    Ne dersiniz bu fiyat yüksek mi normal mi ?

    Ben Focus / Jetta  ile kıyasladım ve yüksek görünmedi fakat Astra dan biraz yüksek gelecek gibi

    Fiyatı speküle etmek için çok erken. Mazda Türkiye Mazda 3 Dizel'in geliş tarihini yaklaşık Haziran ayı gibi belirtiyor. O zamana kadar bir çok değişiklik olabilir.

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    11.6 sn çok kötü bir değer değil mi sınıfındaki rakiplerine göre? Hatta hafızam beni yanıltmıyorsa C sınıfının en kötü dizel otomatik performansı...

    • Beğen 2

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    13 dakika önce, M.E.G :

    11.6 sn çok kötü bir değer değil mi sınıfındaki rakiplerine göre? Hatta hafızam beni yanıltmıyorsa C sınıfının en kötü dizel otomatik performansı...

    emisyonu o değerlerde tutmak önemli herhalde avrupa'da. bahsettiğin rakiplerinde de öyle uçuk kaçık değerler yok avrupa'da mustafa. diğerleri türkiye'ye özel işler yaparken, mazda orada kullanılan motoru direkt getirtiyor anladığım.

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Şimdi, M.E.G :

    11.6 sn çok kötü bir değer değil mi sınıfındaki rakiplerine göre? Hatta hafızam beni yanıltmıyorsa C sınıfının en kötü dizel otomatik performansı...

    Aslında değil, biraz uğraştım ama değdi.

    120 bg Focus Powershift 10.9 sn

    Cee'd 128 bg 1.6 CRDI Concept Otomatik 10.9 sn

    Astra 3 1.3 dizel 90 bg 13,7 sn

    Megane 1.5 110 gb 10.5 sn

    Octavia 1.6 105 bg 10,9 sn

    Leon 1.6 105 bg 10,7 sn

    Corolla, Auris  1.4 90 bg 14,7 sn

    Jetta 1.6 105 bg 11,7 sn

    Golf 1.6 105 bg 10,7 sn

     

    Bu degerlerin hepsi otomatik grubu icindir

    • Beğen 2

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Otomatik yakıt tüketimi de öyle çok iyi seviyede değil. Şehirdışı 4.2 Şehiriçi 6.0 ortalama 4.8 lt. Manuelinde de ortalama 4.1 lt. Şanzımanın verimi gözden geçirilmeli bence.

    • Beğen 2

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Bende punto var . Fiili sehir ici 6 litre yakiyor. Bence bu yakit degerleri tatminkar. Rakiplerinin fabrika degerlerini degil gercek degerlerini dikkate almaliyiz bence

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Şimdi, M.E.G : 11.6 sn çok kötü bir değer değil mi sınıfındaki rakiplerine göre? Hatta hafızam beni yanıltmıyorsa C sınıfının en kötü dizel otomatik performansı...

    Aslında değil, biraz uğraştım ama değdi.

    120 bg Focus Powershift 10.9 sn

    Cee'd 128 bg 1.6 CRDI Concept Otomatik 10.9 sn

    Astra 3 1.3 dizel 90 bg 13,7 sn

    Megane 1.5 110 gb 10.5 sn

    Octavia 1.6 105 bg 10,9 sn

    Leon 1.6 105 bg 10,7 sn

    Corolla, Auris  1.4 90 bg 14,7 sn

    Jetta 1.6 105 bg 11,7 sn

    Golf 1.6 105 bg 10,7 sn

     

    Bu degerlerin hepsi otomatik grubu icindir

    ceed dtc 1.6 crdi 10.6 sn

    corolla 1.6 132 bg ile gelecek bildiğimiz üzere ona bakmalıyız.

    octavia 1.6 110 bg 10.6 sn

    yeni jettanın dizel satışı şuan yok bildiğim kadarıyla ama PASSAT 1.6 tdi 120 bg 10.2 sn

    Astra 1.3 değil 1.6 136 bg otomatik koymamız lazım o da 9.7 sn :)

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Mazda, 1 Aralık 2016 tarihi itibariyle Mazda 3 modelinin 1.5 litrelik dizel motorla beraber satışa sunulacağını duyurdu.

    Mazda 3’ün hatchback ve sedan versiyonlarında sunulacak olan 1.5 litrelik dizel motor, 4000 devirde 105 beygir güç ve 1600-2500 devirleri arasında 270 nm tork üretiyor. 1 kilometrede 99 gram karbondioksit salarak çevreci bir dizel olduğunu gösteren yeni motor, istenildiğinde 3.8 litre gibi oldukça düşük yakıt tüketim değerine de ulaşabiliyor.

    Yeni 1.5 litrelik dizel motor, Skyactiv D adındaki 2.2 litrelik dizel motorun küçültülmesiyle elde edilmiş. Bu sayede 14.8:1 sıkıştırma oranını yakalayabilen yeni dizel motor, Mazda’nın söylediğine göre performans ve verimlilik bakımından otomotiv dünyasında yeni standartları belirliyor.

    CX3‘ten de tanıdığımız yeni 1.5 litrelik dizel motor, ilk etapta Mazda 3 Sedan’da manuel şanzımanla, Mazda 3 Hatchback’te ise hem otomotik hem de manuel şanzımanla beraber satışa sunulacak. 1.5 dizel Mazda 3, İngiltere’de 18,895 pound’luk başlangıç fiyatına sahip olacak.

    Türkiye’de 1.5 dizel motorlu versiyonuyla ne zaman satışa sunulacağı belli olmayan Mazda 3, satılacağı andan itibaren birçok Türk müşterinin aklını çelecektir. Anlaşılan o ki Mazda yetkilileri, düşük hacimli dizel motor eksikliği yüzünden kaçırdığı müşteri potansiyelinin farkına varmış.

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    En azından 115-120 bg olmaydı bana kalırsa.. Ama yinede sevindirici dizel motorun gelmesi..

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Hemfikiriz arkadaşlar, 1.5 dizelin gelmesi çok güzel bir haber ancak belli iyileştirmeler yapılması gerekirdi.

    En güzeli ise 2016 modelin hafif makyajlanıp, şikayet edilen biriki durumun elde geçirilmesi ve öylece 1.5 dizelin gelmesi olacaktı !. Ama malesef olduğu gibi kombine edilip piyasaya sürülecekmiş. Hayırlı olsun ne diyelim. Artık fiyatı bekliyoruz.

    Bu durumda gene Mazda.. Yetmez ama EVET ! :)

    • Beğen 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    13 saat önce, Bikes44 :

    Hemfikiriz arkadaşlar, 1.5 dizelin gelmesi çok güzel bir haber ancak belli iyileştirmeler yapılması gerekirdi.

    En güzeli ise 2016 modelin hafif makyajlanıp, şikayet edilen biriki durumun elde geçirilmesi ve öylece 1.5 dizelin gelmesi olacaktı !. Ama malesef olduğu gibi kombine edilip piyasaya sürülecekmiş. Hayırlı olsun ne diyelim. Artık fiyatı bekliyoruz.

    Bu durumda gene Mazda.. Yetmez ama EVET ! :)

    Makyaj olmaması bence iyi. nedeni ise tamamen duygusal. bu kasanın 3-5 yıl değil daha uzun süre sıfır olarak alınabileceğini düşünüyorum.

    neticede bütün markalar satışlarından ve geri dönüşlerinden memnun olduğu kasayı uzun yıllar satıyor, (bakınız astra II )

    Ford güzel araç olabilir, çekişi güzel olabilir ama yeni kasası çıktığında bu alınmaz makyajlısı beklenmeli diyorum hemen. 2005 ten beri çıkan kasaların hepsinde Ford un yaptığı makyajlar sanki yeni bir araba veriyormuş gibi hissettiriyor bence. Böyle bir marka olmasını istemezdim Mazda'nın.

    Ola ki Mazda makyaj yaparsa çok kapsamlı olmasını beklemiyorum ve istemiyorum. Japonlar genel olarak da böyle yapıyor zaten.

    Naçizane fikirlerim :)

    • Beğen 2

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    33 dakika önce, cothcu :

    Ola ki Mazda makyaj yaparsa çok kapsamlı olmasını beklemiyorum ve istemiyorum. Japonlar genel olarak da böyle yapıyor zaten.

    Mazda'nın makyaj dokunuşları hep çok yerinde ve düzeyli oldu. En son örneğini 2015 Mazda 6 ve Mazda CX-5'te gördük. Bambaşka bir araba hissi verdi ama temelini hiç bozmadı :) 

    • Beğen 2

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Şahsen ben biraz hayal kırıklığına uğradım. Gerçi birebir Cx-3 ile aynı verilere sahip olacağını üç aşağı beş yukarı tahmin ediyordum. Ama bir ümit belki farklı olabilir diyordum, Benzinli Mazda 3'lerde olduğu gibi. Benim guzu şu an 115 Hp - 270 tork var. Tek avantajı otomatik vites oluşu. Fakat benim için bu durumda pek cazip değil. Emisyon vs durumlarından ötürü diyeceğim. 1.6 dizel 160 Hp motor yapanlar ne yapıyor peki bu emisyon olaylarını. 

    Ne diyelim Mazda severlere hayırlı uğurlu olsun. 

    • Beğen 2

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    2016 yılında piyasaya çıkacak bir motordan çok daha iyi bir performans beklerdim. opel 136 bg renault 150 vs motorlar piyasaya çıkacak. bu arabalarla nasıl rekabet edecek.

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    150 - 160 lara Honda ve Renault için diyecek sözüm yok fakat Opel, Kia, Hyundai deki dizel 136 vs beygirli araçlar size o gücü hissettirmiyor. 

    İncelerseniz Astra 1500 kg bir araç ve hem Hyundai hem de Astra nın ağırlıkları çok fazla. Dolayısıyla yakıtı da kesinlikle Mazda dan yüksek. 

    Mazda 6 bile o ağırlıkta değil.

    Yine de 5-10 beygir fazla isterdik :)

    • Beğen 2

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    150 - 160 lara Honda ve Renault için diyecek sözüm yok fakat Opel, Kia, Hyundai deki dizel 136 vs beygirli araçlar size o gücü hissettirmiyor. 

    İncelerseniz Astra 1500 kg bir araç ve hem Hyundai hem de Astra nın ağırlıkları çok fazla. Dolayısıyla yakıtı da kesinlikle Mazda dan yüksek. 

    Mazda 6 bile o ağırlıkta değil.

    Yine de 5-10 beygir fazla isterdik [emoji4]

    Hocam siz eskilere bakıyorsunuz heralde.

    Astra 1.6 136 bg otomatik 1275 kg. Sürdünüz mü bilmiyorum ama çok çevik bir araç olmuş. Eskileri 1450 civarıydı.

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    136 lık Astra yı performans meraklıları sürmesin birçok araçdan soğursunuz :)

    • Beğen 2

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    28.11.2015 15:19:03, M.E.G :

    Hocam siz eskilere bakıyorsunuz heralde.

    Astra 1.6 136 bg otomatik 1275 kg. Sürdünüz mü bilmiyorum ama çok çevik bir araç olmuş. Eskileri 1450 civarıydı.

    Bu arada ben bu linkteki kasadan bahsediyorum 1500kg diye. yenisi elbette daha atiktir. pardon. kayış koptu bende.Son çıkanı daha  sokakta görmediğim için haberleri de unutmuş gibi oldum.

    http://www.otopark.com/2015/03/16/agir-abi-opel-astra-sedan-1-6-cdti-edition/

    Son kasayı aklıma gelseydi bu haftasonu test ederdim, iyi oldu söylediğiniz.

    • Beğen 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Mazda isterse 1,5 litre dizel makineden 150 beygirde üretebilir onlar için çokda sorun değildir herhalde, renaultun motorları örnek: zorlayın bakalım yüksek süratleri, sürekli turbo arızası, diğer araçlar için  sürekli bakım sorunları, anlamadığım normal sedan veya hatback araçlar için niçin sonsuz performans ve yüksek güç istenir, bunlar için üretilmiş son derece modern yeni ve ikinci el spor araçlar var, 365 günün 340 günü sürekli şehir içinde veya duble yollarda maksimum 120 km hız limitli sürüyoruz,  radarlarla mücadel etmenin çok da mantığı yok, Ankaradan Ayvalığa kadar, sadece Bursa çevre yolunda, test amaçlı 150-160 km kısa süreli hız yaptım, geri kalan ort. 110-122 km hız, her yer radar, sürekli tedirginlikten başka bir şey değil. Ayrıca 0-100 km, dizel mazda 11,6 imiş, diğerleri, 10,6 falanmış bunları Türkiyede tutturmak çoğunlukla zor, Üreticiler Türkiyedeki mazot, yol şartları falan diyorlar, 1 sn standart aile araçları için hiç problem olmamalı, Kia veya hyundai kullandım, mazda ile karşılaştırmam bile, ama güç 128 beygir, fark 1 saniye, çok da önemli değil bence.  Not: Kişisel düşüncelerimdir, herkesin beklentilerine ve zevklerine saygı duyarım.

    • Beğen 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş



×
×
  • Yeni Oluştur...