Jump to content
  • Mehmet Özdemir
    Mehmet Özdemir

    Mazda Tasarımlarında İnsan Dokunuşu Neden Bu Kadar Önemli?

    Mazda'nın Hiroşima tasarım ve üretim stüdyosu, renk ve trim tasarımı genel müdürü Takashi Okamura, Mazda otomobillerinin geliştirme sırlarını anlatıyor.

    Mazda'da Malzeme Tasarımının Esasları Nelerdir?

    • Şekil albenisi, renk zenginliği ve doku karmaşıklığının kombinasyonu, herkesin üzerinde anlaşabileceği, güzel kabul edilebileceği bir nesneyi ortaya çıkarır. Malzeme tasarımcıları olarak, mücadelemiz, bu üç unsuru bir araya getirmektir.

    Bu sinerji için araştırmalarınıza nereden başlarsınız?

    • İlk başta, müşterilerimizin arabalarımıza girdiklerinde elde etmeyi umdukları izlenimin her yönünü düşünüyoruz. Bu duyusal ifadeleri, yeni fikirler üreterek yerine getirmeyi hedefliyoruz. Örneğin, Yeni Mazda CX-5 ile, "rafinelik" ve "dayanıklılık" kavramlarını bir araya getiren bir malzemeyi hayal etmeye başladık. Dekorasyon paneli için, metal parıltısına sahip bir ahşap hayal ettik, ancak bu malzeme ne ahşap ne de metaldi. Ardından, mükemmel bir elişi becerisiyle konsepte ve etrafındaki öğelerle uyum içinde olacak şekilde yeni malzemeyi yarattık.
      Bu yeni malzeme, bağlı olduğu metal parçalar ve etrafındaki malzemelerle birlikte insanlara "rafine tokluk" hissi veriyor.

    Bu özel malzemeleri nasıl seçiyorsunuz?

    • Mazda tasarım ekipleri, tedarikçileriyle yakın çalışır, onlara fikirlerimizi sunarız ve istediğimiz imaja uyacak yeni örnekler oluştururuz. Tedarikçilerimiz, üretimlerim süreçlerimizdeki değeri görürüyorlar ve onlar da yeni şeyler yaratma şansı buluyorlar.

    Mazda'nın Malzeme Tasarımı Felsefesinin Merkezi Öğesi Nedir

    • Tasarımlarımız, her şeyin ötesinde, insan merkezli ve müşterilerimizin iç mekanın tamamında dokunuşlarını hissetmesini istiyoruz. Mazda'da "insan eliyle" güzel tasarım yaratma fikri köklüdür. Örneğin, yeni nesil araçlarımızda iç kapı kollarını tasarlarken, soğuk veya ruhsuz görünebilen düz metal yerine elle parlatılmış gibi görünen ve hissettiren bir şeyin görünümünü vermeyi amaçladık.

    JINBA ITTAI Konsepti Bu Malzeme Etkileşiminin Bir Örneği midir?

    • Jİnba Ittai, otomobil ve sürücü arasındaki bağlantı duygusu, Mazda'nın iç tasarımlarında ana temalarından biridir. Mazda MX-5'in iç mekanını tasarlarken, aynı duygusal şekillendirme ve renk tasarımını sağlayarak, dış ve iç arasındaki görsel sınırı kaldırmayı hedefledik. Bir başka örnek: Mazda CX-9'un direksiyon simidinde, çift dikişler uygulayarak ekstra bir hassasiyet ve işçilikle dokunuş sağladık.

    VX-1741587.jpg

     

    Mazda Tasarımcıları için Yeni İmkanlar Oluşturmada Teknolojinin Rolü Nedir?

    • Teknolojinin öneminden ziyade, önemli olan, teknolojiyi amacımıza ulaşmak için nasıl kullandığımız. Yenilikçiliği amaçlıyoruz - otomotiv endüstrisi için yeni değer yaratmak ve farklı fikirleri ve yorumları birleştirerek tasarımı konusuna taze ışık tutmak en büyük hedefimiz. Bence, tasarımın asıl özü budur.



    Kullanıcı Yorumları

    Tavsiye Edilen Yorumlar



    Hı hı japon kardeş. Cam düğmelerine ışık koymayı unutan sen misin? :D 

    • Beğen 2
    • Haha 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    1 saat önce, M.E.G :

    Hı hı japon kardeş. Cam düğmelerine ışık koymayı unutan sen misin? :D 

    Bu konuda mazdaya baya giydiren biri olarak şunu net diyorum bu japonlarda genetik bir durum. :D  Örnekleri Micra, vitara vs. 

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    19 dakika önce, Ali :

    Bu konuda mazdaya baya giydiren biri olarak şunu net diyorum bu japonlarda genetik bir durum. :D  Örnekleri Micra, vitara vs. 

    Micra dediğin bayanlara hitap eden çok iddialı olmayan bir araç kanka. Mazda ise premium diyor kendine :)

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    vethekim

    Yanıtlandı (düzenlendi)

    Sevgili İlhan hocamın dediği gibi denizleri gecip derede hatta ne deresi su birikintisinde bogulmak bu olsa gerek. Japon kardeslerimizi seviyoruz ancak bazı inatları yokmu adamı ifrit ediyor. Anladık avrupalı ürericiler gibi fazla özel siparis isine girmeyip üretimi yalın hale getiriyorsunuzda sene olmus 2017 cam dügmelerine ısık koymamak veya cok basit birkac modul koymamak ancak onlara has bir durum. 

    Mazda daha yeni premium, vag yıllardır oyle zaten.(yersen tabi) .. Allah var Sezarın hakkı sezara vag bu iste cok daha iyi. Baksanıza adamların satısı dizel skandalından cok bir zaman gecmemesine ragmen gene zirveye oynuyor. Sen ben almayız belki ama urettıklerını bır sekılde ıyı pazarlıyorlar.

    Mazda üretiği güzel aracları taclandıracagına boyle ufak tefek kusurlar bırakıyor ya beni benden alıyor yani. 

     

    vethekim tarafından düzenlendi
    Imla
    • Beğen 2

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    7 saat önce, M.E.G :

    Hı hı japon kardeş. Cam düğmelerine ışık koymayı unutan sen misin? :D 

    Japonların bütün bu detay özensizlikleri beni de eskiden beni ifrit etmiştir ama konuyla alakalı olarak da şunu söylemek isterim, o lazerle robot tarafından kesilip yarım saatte makinayla çizilmiş gibi duran, her yeri ütü kat izi VW'lere bineceğime sabaha kadar cam ayna düğmesi aramayı yeğlerim :)

    Eskiden böyle detaylara çok önem veriyordum ama artık bir otomobil, estetik olarak, sürüş nitelikleri olarak, sürücü odaklı olma esaslarıyla ve orjinalliği ile beni cezbetmiyorsa, kapı içlerinin halı kaplı olması veya arkada havalandırma ızgarası olması umrumda olmuyor. Eskiden olsa her türlü VW derdim, eski Civic veya Corolla gibi araçların vasıfsız, bomboş olduğunu düşünüyorum, açık söylemek gerekirse 90'ların sonlarından itibaren çoğu japon üretimi yalın üretim kafasından bir gram öte değil (japonyadaki emlak krizi sebebiyle). Fakat bu jenerasyon Mazda'lar hem kendilerine has mühendisliği, hemde belki ilk defa bir marka kültürü, imzası içeren kodo tasarımı ile bambaşka.

    2017 modellerde bildiğim kadarıyla bahsettiğimiz eksiklerin bir çoğu giderilmiş diye biliyorum zaten. Kalanlar da bir şekilde giderilir zamanla veya kişisel çabalarla bile halledilebilir. Fakat ruhsuzluk var ya, işte onu halletmenin malesef imkanı yok.

    • Beğen 4
    • Teşekkürler 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    +1

    Konuyu ozetlemiş son noktayı koymussunuz. Sapka cıkartır susarım. 

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Bir saat önce, Leanback :

    Japonların bütün bu detay özensizlikleri beni de eskiden beni ifrit etmiştir ama konuyla alakalı olarak da şunu söylemek isterim, o lazerle robot tarafından kesilip yarım saatte makinayla çizilmiş gibi duran, her yeri ütü kat izi VW'lere bineceğime sabaha kadar cam ayna düğmesi aramayı yeğlerim :)

    Eskiden böyle detaylara çok önem veriyordum ama artık bir otomobil, estetik olarak, sürüş nitelikleri olarak, sürücü odaklı olma esaslarıyla ve orjinalliği ile beni cezbetmiyorsa, kapı içlerinin halı kaplı olması veya arkada havalandırma ızgarası olması umrumda olmuyor. Eskiden olsa her türlü VW derdim, eski Civic veya Corolla gibi araçların vasıfsız, bomboş olduğunu düşünüyorum, açık söylemek gerekirse 90'ların sonlarından itibaren çoğu japon üretimi yalın üretim kafasından bir gram öte değil (japonyadaki emlak krizi sebebiyle). Fakat bu jenerasyon Mazda'lar hem kendilerine has mühendisliği, hemde belki ilk defa bir marka kültürü, imzası içeren kodo tasarımı ile bambaşka.

    2017 modellerde bildiğim kadarıyla bahsettiğimiz eksiklerin bir çoğu giderilmiş diye biliyorum zaten. Kalanlar da bir şekilde giderilir zamanla veya kişisel çabalarla bile halledilebilir. Fakat ruhsuzluk var ya, işte onu halletmenin malesef imkanı yok.

    Söylediklerinizde tamamen haklısınız. Ben mazdayı eleştriyorum ama seviyorum da. Sevme yanım daha ağır basıyor 1. Nesil mazda3’ ten , 2015 mazda 6 ya kadar dizeli dahil çoğu arabasına bindim.

    Passat kullandım uzun süre (6-7 ay- 30 bin km, benim için uzun ) ruh kısmını geçiyorum, gerçekten kullanışlılık olarak 1 adım öndedir. Ayak bölge aydınlatması, arka bölge dereceli havalandırma, global kapanma, follow me home falan çok basit ama güzel uygulamalar.

    Mazda 6 da follow me home için 3 kere zıpla, far konumu on’ da olsun, 5 kere selektör çak, arabanın etrafında 7 kere dön, eve zıplayarak git falan gibi adımları vardı. 

    • Haha 3

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Bir tek ben değilmişim cam düğme ışıklarına sinir olan :-D
    Uğraşıp yapmak isteyen arkadaşlar için konu açmıştım.  Deniz-dere olayında sonuna kadar haklısınız.  Öyle bir halde ki durum, japon seviyorsanız bunlara rağmen sevmek zorundasınız. Veya uğraşıp tek tek yapmak/yaptırmak durumundasınız. 

    Japoncu olmayı  bu kadar zorlaştırmasalar olmaz mı.  Daha yeni yeni son kasada bazılarına el atmışlar ama eleştirdiğimiz şeyler atla deve değil. Nedir yani; 4 cam auto olsun, düğmeler ışıklı olsun vs... yazılımla çözülebilecekleri söylemiyorum bile...

     

     

     

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    5 dakika önce, ibrasoft :

    Bir tek ben değilmişim cam düğme ışıklarına sinir olan :-D
    Uğraşıp yapmak isteyen arkadaşlar için konu açmıştım.  Deniz-dere olayında sonuna kadar haklısınız.  Öyle bir halde ki durum, japon seviyorsanız bunlara rağmen sevmek zorundasınız. Veya uğraşıp tek tek yapmak/yaptırmak durumundasınız. 

    Japoncu olmayı  bu kadar zorlaştırmasalar olmaz mı.  Daha yeni yeni son kasada bazılarına el atmışlar ama eleştirdiğimiz şeyler atla deve değil. Nedir yani; 4 cam auto olsun, düğmeler ışıklı olsun vs... yazılımla çözülebilecekleri söylemiyorum bile...

     

     

     

    2009 mazda3 lerde çoğu vardı. Global kapanma, 4 cam tam otomatik ve ışıklı falan. Sonra o mühendisi öldürdüler heralde giderlerden kısmak için :D 

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    6 dakika önce, M.E.G :

    2009 mazda3 lerde çoğu vardı. Global kapanma, 4 cam tam otomatik ve ışıklı falan. Sonra o mühendisi öldürdüler heralde giderlerden kısmak için :D 

    Bayağı sesli güldüm vallahi :2funny:

    Kıstıkları giderlerden oluşturulan bütçeyle neler yapmışlardır neler :)
    Parça koduna fln bile baktım o cam konsolu için. Kumandadan kapanma için belki ek modül vardır ama en azından tek dokunuşla kapanma ve ışık için getirtecektim; ya çalışmazsa elimde kalır diye vazgeçtim sonra. 

    • Haha 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Bir saat önce, M.E.G :

    2009 mazda3 lerde çoğu vardı. Global kapanma, 4 cam tam otomatik ve ışıklı falan. Sonra o mühendisi öldürdüler heralde giderlerden kısmak için :D 

    Aslında Ford'un genel tesisat sigorta sistemini kullandıkları için bunlar vardı, Ford'dan ayrılıp kendi içlerine kapanınca yine özlerine döndüler :) 

    Birde bunun Amerika pazarında güvenlikle ilgili süregelen bazı tartışmalardan ötürü uygulandığı söyleniyor. Bana mantıklı gelmiyor ama bununla ilgili bir konu var, tam otomatik camların sıkışma korumasının hala yeteri kadar yumuşak olmadığı söyleniyormuş,

    https://ux.stackexchange.com/questions/49405/why-electric-car-windows-can-be-automatic-for-drivers-window-and-manual-for-oth

    • Beğen 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    benim mazda 8nesil 323 2002 sedan otomatik alt ve üst modellerde olmayan özellikler vardi bulup taktigimda adamlar yerini yapmis ama uygulamamis basitce 2001 modelde 2003 modelde katlanan aynalar 2002 olan  bende yoktu 2 ayna ve bide icerdeki kontrol paneli ama bisey var alt yada ust parcayi aracta kontrol etmeden( soketleri takip)sakin almayin bazen uyum saglamiyor tesisatla  ufak bi restorasyondan gecti turbo uygulamasi icin hazirlik yapiyorum formda yeni oldugum icin cogunuzla tanismadik ama bazi seyleri bizim yapabilme becerimize birakmari hosuma gidiyor cünki aracimi daha iyi taninis oluyorum.bu benim dusuncem.genelleme olarak tr de mazda 3 yada 6 geciyor ama kibrista mazda axela mazda atenza  geciyor ulke ulke  araclarin uretimi degisiyor.bide bunu goz onune almak lazim.

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Mazda'nın insanı sinir eden bir çok gıcık tarafı olduğu doğru...Tüm serilerine sahip olmuş ve kullanan biri olarak çok sinirimi bozmuştur bunlar... 

    Örnegin yan camı açık unuttup arabadan çıktığımda geri dönüp tekrar elektrik vermek zorunda olmam gibi....

    Ama "insan" yanımızı da önemsiyorum; fazla tembel olmamak da önemli diye düşünüyorum. Araç kullanırken fazla otomasyon olmasa da biz de yaşlandıkça zayıflayan reflekslerimizi iyice tembelliğe itmesek diye düşünenlerdenim... :)

    Cam düğmesinde hiç ışık aramadım.... Çünkü normal koşullarda araç kullanırken gözünüzle cam düğmesi aramazsınız; reflekslerinizle düğmeyi bulursunuz ve camınızı acabilirsiniz... Elbette diskotek tadında bir ambiyans istiyorsanız, o zaman saygı duymak gerekir bu ışıklandırmalara...

    Zaten otoyolda bile ceza  yer hale geldik; hız yapamıyoruz madem; bana 1.2 motorlu bir araç yapsa da camları elimle açsam diye bekliyorum :)

    • Beğen 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Benim aracta ısıklı. 3yasındaki kızım surekli cam kumandaları ile oynuyor. Isıgı gectimde anahtardan acma ve kapama guzel bir ozellik. Acık unutulan camları kapatmak veya yaz aylarında araca binmeden acmak icin mukemmel.cok elzem birsey degil belki ama bazen teknolojinin nimetlerinden faydalanmak lazım. 

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    15.12.2017 at 17:02, M.E.G :

    Micra dediğin bayanlara hitap eden çok iddialı olmayan bir araç kanka. Mazda ise premium diyor kendine :)

    Derler fakat bu hatalar gol yediriyor :D

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    ‎15‎.‎12‎.‎2017 at 22:29, Leanback :

    2017 modellerde bildiğim kadarıyla bahsettiğimiz eksiklerin bir çoğu giderilmiş diye biliyorum zaten. Kalanlar da bir şekilde giderilir zamanla veya kişisel çabalarla bile halledilebilir

     

    ‎16‎.‎12‎.‎2017 at 11:33, M.E.G :

    2009 mazda3 lerde çoğu vardı. Global kapanma, 4 cam tam otomatik ve ışıklı falan. Sonra o mühendisi öldürdüler heralde giderlerden kısmak için :D 

    Mühendisin ailesi dava açıp kazandı herhalde, 2017 den itibaren o düğmeler ışıklandı :D

    Allah iyiliğini versin Mustafa :D 

    • Beğen 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Hafta sonu internette arkadaşa 2010 Benzinli Mazda 3 bakarken fark ettim.. Hakikaten 2009-2010 larda şoför tarafı tüm düğmeler ışıklı hatta yolcu tarafı bile ışıklı şaka gibi... 
    Adam bi de dalga geçti benle yaa.. O kadar uğraştın, yaptın bak bunlarda camlar da kumandadan kapanıyormuş, düğmelerin hepsi de ışıklı boşa 2012 aldın diye...  Kapı döşemeleri yarı bej yarı siyahlar da varmış..
    Vay arkadaş dedim ya.. ???
    Alırsan hepsini sökerim dedim yaklaşmıyor bana dünden beri :2funny:
     

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    8 dakika önce, ibrasoft :

    Hafta sonu internette arkadaşa 2010 Benzinli Mazda 3 bakarken fark ettim.. Hakikaten 2009-2010 larda şoför tarafı tüm düğmeler ışıklı hatta yolcu tarafı bile ışıklı şaka gibi... 
    Adam bi de dalga geçti benle yaa.. O kadar uğraştın, yaptın bak bunlarda camlar da kumandadan kapanıyormuş, düğmelerin hepsi de ışıklı boşa 2012 aldın diye...  Kapı döşemeleri yarı bej yarı siyahlar da varmış..
    Vay arkadaş dedim ya.. ???
    Alırsan hepsini sökerim dedim yaklaşmıyor bana dünden beri :2funny:
     

    Ben yalan mı söylüyorum :D 

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    29 dakika önce, ibrasoft :

    Hafta sonu internette arkadaşa 2010 Benzinli Mazda 3 bakarken fark ettim.. Hakikaten 2009-2010 larda şoför tarafı tüm düğmeler ışıklı hatta yolcu tarafı bile ışıklı şaka gibi... 

    O ne ki 2010 model araçların ilk yarısında ısıtmalı cam var, son yarısında o da yok :D  Olan gariban mühendise oldu sanırım :D 

    O değil de konu nereden nereye geldi. İnsan dokunuşu ile başladı , bir dokun bin ah işit oldu :D:2funny: 

    • Haha 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    7 dakika önce, M.E.G :

    Ben yalan mı söylüyorum :D 

    Olur mu öyle şey, aklıma bile gelmedi.
    Ben özel seride; 90.yılda falan vardır, onu söylüyorsun diye düşünüyordum. 

    Bastırıyorum 2010 al diye, alsın arkadaş sökecem bütün panelleri, düğmeleri.. :-D
    Geçen yurt dışında ameliyat yaptığı hastaların karaciğerine, operasyon sırasında lazerle yakarak adını baş harflerini kazıyan bi doktor vardı.
    Bizim mühendis de  devre panellerin içine adını yazsa olurmuş :2funny:

     

    6 dakika önce, Burak :

    O ne ki 2010 model araçların ilk yarısında ısıtmalı cam var, son yarısında o da yok :D  Olan gariban mühendise oldu sanırım :D 

    O değil de konu nereden nereye geldi. İnsan dokunuşu ile başladı , bir dokun bin ah işin oldu :D:2funny: 

    Vallahi tam onu düşünüyordum ben de..
    Başlığı mı değişseler ne yapsalar. Övmeden çok yerme ve mühendisi yaad etmeye döndü olay diye.. 
    2010 ilk yarısına kadar olan araçların arkasına bi köşeye mühendisin hatırası için çelenk, özel logo fln tasarlasak bari :2funny:

    • Haha 2

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş



×
×
  • Yeni Oluştur...