Jump to content

Japon Mazda Türkiye pazarına kendi döndü


Uygar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

exp_logo.gif

22 yıllık Türkiye distribütörü Mermerler ile davalık olarak ayrıldıktan sonra bir süredir Türkiye pazarında bulunmayan Japon otomotiv devi Mazda, pazara kendi dönüyor..

Mazda’nın Genel Müdürlüğü’ne İngiliz Steve Newton atandı. Newton, "Mermerler ile şu anda sadece isim konusunda yargıya yansımış bir sorunumuz var. Biz kendilerine bayilik teklifinde bile bulunduk ancak henüz yanıt alamadık" dedi.

10-15 yıl önce Türkiye’nin en çok satan ve en popüler otomobil markalarından biri olan Japon Mazda, 5 Haziran’da kendi kurduğu şirketle Türkiye’de yeniden faaliyete geçmeye hazırlanıyor. 22 yıl Türkiye temsilciliğini yapan Mermerler Grubu’yla geçtiğimiz yıl sözleşmeleri biten ve mahkemelere yansıyan bir ayrılık süreci yaşayan Mazda, yeni süreçte eski popüleritesini yakalamayı hedefliyor. ’Mazda Motor Türkiye’ ismi konusunda eski temsilcisiyle mahkemelik olduğu için Türkiye’de faaliyetlerine ’Mazda Motor Logistigs N.V Belçika Türkiye İstanbul Şubesi’ ünvanıyla başlayan şirketin Genel Müdürlüğü’ne İngiliz Steve Newton atandı. Newton, "Mermerler ile şu anda sadece isim konusunda yargıya yansımış bir sorunumuz var. Kendilerine bayilik teklifinde bile bulunduk ancak henüz yanıt alamadık" dedi.

Distribütörlükten vazgeçiyoruz

Mazda’nın Türkiye’de yeniden faaliyete geçmesi nedeniyle otomotiv basınıyla bir yemek yiyen Newton, yeni stratejileri kapsamında Avrupa’da distribütörlük sisteminden vazgeçtiklerini, 20’den fazla ülkede kendi şirketleriyle gerçekleştirdikleri satış operasyonunu şimdi Türkiye’de de uygulayacaklarını söyledi. Türkiye’nin potansiyeli ve pazarının hareketliliğiyle Mazda’nın yeni büyüme stratejisi içinde yer aldığını belirten Newton şöyle konuştu: "Mazda, Avrupa’dan sonra Doğu Avrupa, Rusya gibi pazarlarda bir büyüme stratejisi belirledi. Türkiye pazarını da inceledik ve potansiyel olduğunu görüp hedef ülkeler arasına aldık. Türkiye’ye kendimiz gelmeye karar verdik. Daha önce Avrupa’da da varlığımızı genelde distribütörlüklerle sürdürüyorduk. Ancak şu anda 20’den fazla ülkede kendi kendi kurduğumuz yapıyla gerçekleştiriyoruz."

Kararı bir gecede vermedik

Mazda’nın Türkiye’de kendi şirketini kurarak dağıtım ve satışına başlamasına ilişkin kararın bir gecede alınmadığını, bunu yaparken markanın süreklliğinin en iyi şekilde sağlanmasını hedeflediklerini söyleyen Newton, "Neler yapıldığını değil, markanın sürekliliğinin sağlanması için neler yapılması gerektiğini dikkate alıyoruz. Türkiye’ye de bu nedenle geldik" ifadesini kullandı.

İsim değiştirmek istemedik

Eski temsilcileriyle yaşadıkları sorunlar hakkında ise Newton şunları söyledi: "Mermerler ile şu anda sadece isim konusunda yargıya yansımış bir sorunumuz var. Bunda da hukuki süreç devam ediyor. Sonuçlanmasını bekliyoruz. Dava isim konusunda yaşandığı için bizde Türkiye’deki şirketin adını Mazda Motor Logistigs N.V Belçika, Türkiye İstanbul Şubesi olarak belirledik. Elbette Mazda Motor Türkiye yapmayı arzu ederdik. Ancak bu konu halen yargıda."

Eski popüleritemizi yakalamak istiyoruz

Mazda’nın, Türkiye’de yaklaşık 10-15 yıl önce yakaladığı popülerliği yeniden yakalamak istediklerini kaydeden Newton, "Markanın burada bir bilinilirliği var. Amacımız, Mazda’nın eski popülaritesine yeniden kavuşması" diye konuştu. Amaçlarının çok satan bir marka haline gelmek olmadığını da kaydeden Newton, Avrupa’da yüzde 1.7 civarında olan pazar paylarını Türkiye’de de aynı düzeye getirmek istediklerini söyledi. Newton, "Önemli olan şirketimizin kárlı bir operasyon yürütebilmesi, markanın sürekliliğini en iyi şekilde sağlaması. Yüzde 1.5 ile yüzde 2 arasında bir pay hedefliyoruz. Pazar koşullarına göre elbette kampanyalar yapabiliriz, ancak bu kárlılığımızı etkileyecek düzeyde olmayacak" dedi.

Modellerde düşük fiyat politikası izlemeyeceğiz

Yapılanma süreci içinde bir sorun yaşanmaması adına öncelikle mevcut kullanıcıların yedek parça ihtiyaçlarını ön planda tuttuklarını söyleyen Steve Newton, Mazda2’nin yanı sıra Mazda3, Mazda6 ve MX-5’i de satışa sunacaklarını, fiyatları yakın bir zamanda açıklayacaklarını, ancak düşük fiyat politikası izlemeyeceklerini sözlerine ekledi.

En az 20 bayi ile satışa başlıyoruz

Türkiye’deki yapılanmalarını tamamladıklarını, gelecek aydan itibaren 20 bayi ile satışlara da başlayacaklarını söyleyen Steve Newton, "Halen 3-4 bayilik için de görüşmelerimiz devam ediyor. Lansman tarihine kadar bayi sayımız artar" dedi. Mermerler’e bayilik teklifinde bulunduklarını kaydeden Newton, şu ana kadar bir yanıt gelmediğini belirtti..

http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=5314

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 Haziran 2008

İngiliz vekáleten atandı, Genel Müdür Türk oldu

Emre ÖZPEYNİRCİ

İngiliz vekáleten atandı, Genel Müdür Türk oldu

22 yıl Türkiye temsilciliğini yapan Mermerler Grubu’yla geçtiğimiz yıl sözleşmeleri biten ve mahkemelere yansıyan bir ayrılık süreci yaşayan Mazda, Türkiye’de kendi kurduğu şirketle dünden itibaren yeniden faaliyete başladı.

Mermerler Grubu’yla isim konusunda mahkemelik oldukları için Türkiye’de ’Mazda Motor Logistigs N.V Belçika Türkiye İstanbul Şubesi’ ünvanıyla faaliyetlerine başlayan Japon şirket, Türkiye Genel Müdürlüğü’ne önce İngiliz Steve Newton’un atandığını açıkladı. Ancak Newton’un Mazda’nın Türkiye’de faaliyete geçmesi sırasında sadece vekaleten atandığı asıl Genel Müdür’ün önceki gün Citroen Genel Müdürlüğü’nden ayrılacağını açıklayan Bora Koçak olduğu öğrenildi.

Genel Müdür gizlendi

Türkiye’de kendi şirketiyle yeniden faaliyete geçmesi nedeniyle son dönemde yoğun bir hazırlık sürecine giren Mazda, Türkiye Genel Müdürü’nü geçtiğimiz haftaya kadar sır gibi sakladı. Türkiye’de bir çok kişiyle görüşen Mazda, geçtiğimiz hafta Genel Müdür’ün İngiliz Steve Newton olduğunu açıkladı. Aslında bu açıklamayı otomotiv editörleri için düzenlediği toplantıda yaptı. Toplantı sonrasında hafta başında Mazda Türkiye Genel Müdürü olarak Newton’un açıklamaları bir çok gazetede yayınlanırken, dün de Mazda Motor Avrupa Başkan Yardımcısıyla birlikte modellerin satışa sunulması nedeniyle düzenlenen basın toplantısında soruları yanıtladı.

15 Temmuz tarihi

Ancak Mazda’nın Newton’u Türkiye’de yeniden faaliyete geçmesi sırasında vekaleten atadığı asıl genel müdürün ise bir Türk olduğu öğrenildi. Yakın kaynaklardan elde edilen bilgilere göre Japon şirket Türkiye’de Genel Müdürlük görevine otomotiv sektörünün yakından tanıdığı Bora Koçak’ı getirdi. Bayraktar Holding’e bağlı Citroen’in Türkiye temsilcisi Baylas Otomotiv’in Genel Müdürü olan Koçak’ın 15 Temmuz itibariyle Mazda’daki yeni görevine başlayacağı iddia ediliyor. Zaten Mazda’nın Koçak’ın yerine vekaleten birini atamasının altında da ’15 Temmuz’ tarihi yatıyor. Mazda’yla her konuda anlaşan ve imza atan Koçak’a eski şirketi Bayraktar Holding, 15 Temmuz’a kadar kalması ısrarını yapınca ortaya vekil müdür çıktığı ifade ediliyor. Normalde, Mazda’nın Türkiye’de faaliyet geçmesi sırasında Bora Koçak’ın Genel Müdürü olarak açıklanacağı ama Bayraktar’ın 15 Temmuz ısrarı yüzünden çözüm olarak Mazda Avrupa’da Türkiye bölgesine de bakan ’İngiliz Steve Newton’ formülünün bulunduğu söyleniyor.

30 bin YTL’den başlıyor

Mazda, dün düzenlediği basın toplantısında, 5 modelle Türkiye pazarına girdiğini açıkladı. Türkiye’de vekaleten Genel Müdürü olan Steve Newton, yeni Mazda2’nin 29 bin 900 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacağını söyledi.

8 yıl subaylık yaptı

1969 doğumlu Bora Koçak, eğitimini Deniz Harp Okulu Makine Mühendisliği bölümünde 1989’da tamamladıktan sonra yaklaşık 8 yıl subaylık yaptı. Koçak, 1997 yılında Anadolu Grubu otomotiv şirketlerinden Çelik Motor’da Kia Satış sonrası müdürü, satış ve Pazarlama Müdürü ve Marka Müdürü görevlerini yürüttü. 2005 yılı Ocak ayından itibaren ise Kia’nın Marka Direktörü olan Koçak, 2005 yılı sonunda Citroen’in Türkiye temsilcisi Baylas Otomotiv’in Genel Müdürlüğüne transfer oldu. Evli ve bir çocuk babası olan Koçak geçtiğimiz yıl Amerika’da ’Advanced Management’ (İleri Yönetim) konusunda eğitim alarak, yöneticiliğin MBA’sini (Master of Business Administration) almış oldu.

Hürriyet ekonomi..........

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün tarihli bi baska haber;

Mazda'nın yeni modelleri geliyor

Güncel

06.06.2008, Cuma

Mazda'nın yeni modelleri Mazda2, Mazda3, Pick-Up BT-50 Türkiye'de satışa sunulacak..

Mazda Avrupa Satıştan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Phil Waring, "Son birkaç yıl içinde Avrupa'nın en başarılı markalarından biri olduk. Bugün Türkiye'de hayata geçirdiğimiz ulusal satış şirketi, bu başarının artmasına katkıda bulunacaktır" dedi.

Avrupa bünyesine dahil ettiği Türkiye'de ulusal satış şirketini kuran Mazda Motor Logistics N.V. Merkezi Belçika Türkiye İstanbul Şubesi adıyla faaliyet gösterecek şirketin duyurumu amacıyla, Bostancı'daki Marriott Asia Oteli'nde basın toplantısı düzenlendi.

Toplantıda konuşma yapan Mazda Avrupa Satıştan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Phil Waring, Türkiye'de Mazda için yeni bir dönem açıldığını söyledi.

Waring, 2001 yılındaki rakamlara göre, 7 ulusal satış şirketini 3'e katladıklarını, 165 bin olan satış rakamını da 2 katına çıkardıklarını anlatarak, şunları söyledi:"Uzun vadede Avrupa'da yakaladığımız bu başarıyı devam ettireceğiz. Avrupa'da elde edilen satış rakamları, dünyadaki tüm satış rakamlarımızın yüzde 25'ini oluşturuyor. Bugün Mazda, Avrupa'daki en güçlü ve en farklı ürün gamına sahiptir. İkinci nesil araçlarımız devreye girdiğinde, ürün gamımız çok daha iyi olacak. Bu yeni oluşumla Avrupa'da yılda 500 bin adetlik araç satışı ve dünyada 1,6 milyon adetlik araç satışı hedefimize bir adım daha yaklaştık.

Son birkaç yıl içinde Avrupa'nın en başarılı markalarından biri olduk. Bugün Türkiye'de hayata geçirdiğimiz ulusal satış şirketi, bu başarının artmasına katkıda bulunacaktır."

Mazda'nın Türkiye Genel Müdürü Steve Newton da Türkiye'deki gelişimin Mazda'ya daha güçlü ilerleme imkanı sunacağına inandıklarını belirtti.

Newton, doğru ürünü, doğru özellikler ve doğru fiyatlandırmalarla müşteriye sunacaklarına dikkat çekerek, şunları kaydetti: "Bayilerimizle birlikte artık Mazda ailesinin birer ferdi oluyoruz. Türkiye'de bulunduğumuz kısa zamanda, 22 Mazda Yetkili Satıcısı, 13 Mazda yetkili servisimizi bu ağa dahil ettik.

Küresel hedeflerimizi 2010 yılında 1,6 milyon adete çıkardık. Bununla birlikte, aynı dönem içerisinde Avrupa'da 500 bin adetlik bir satışı yakalama gibi bir hedefimiz var. Türkiye pazarındaki hedefimiz ise orta vadede yüzde 1,5-2 pazar payı elde ederek, 3 bin araç satmak olacak.

Türkiye'nin bu hedeflere önemli katkıda bulunacağına inanıyorum ve performansı ile Avrupa'nın starı olacağına güvenim sonsuz. Biz Mazda'da yaptığımız her işe tutku ile sarılırız. Bu tutkunun bizi Türkiye'de de ileri götüreceğine inanıyorum."

Toplantıda Newton, Türkiye'de pazara çıkacak olan Mazda2, Mazda3, Pick-Up BT-50 modelleri hakkında da ayrıntılı bilgi vererek, fiyatlandırmaları da açıkladı.

** kaynak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

slm arkadaşlar 1990 yılları ve 1995 yılları arasındaki mazdanın türkiyede tam servis hem satışilgi gören bşarılı bir model olması  işallah önümüzdeki yıllarda yeni kurucuları  tarafından gerçekleşir

mazda 90 ve 95 yılları arsında çok büyük bir satışı ve türkiyede pazarı olan bir modeldi  ben bile servise giren araçların evrak sayımını yaparken ayda 920 araba çıkardıgımız günleri dün gibi hatırlamaktayım  tabi sag olsun mermerler paraya doyunca mazdanın pazarı bu hale geldi ve mazda logosunu her kes kötüleme ye başladı yok servisi bahalı yol parça sıkıntısı var vs vs  arkadaşlar  90 .. 95 yıllareı arasında golf deyince akla ne geliyordu passatmı vardı tarsnportur minibüsmü vardı diger markalarda öyle o yıllarda  volsvagen deyince akla ne gelkiyordu eski tosba derdik biz onlara yada burnu düz minübüsler yada golf 2 ler vardı tabi mazda 95 yılında türkiye pazraında kan kaybetmeye başlayınca mazda sahibleri kullanıcıları diger markalara yöneldi volsvagen bi patladı ticari minübüsüyle  golf tü passattı borayı  derken hunday derken tofaş bile maşallahı var hem dizel  ticari reno yine öyle uzatmıyayım her marka kendini yenilerken mazda geri adımlar attı ve ve şu andaki durumu hepimiz biliyoruz  işallah güzel bir yere gelicek  yani sayım yapılsa 95 yılından sonra her vols vagen yada diger bir marka kullanıcısının o yıllarda mazda kullanıcılıgı yapmıştır ama her zamanki gibi cevap şu mazda kendini yenilemedi parça bahalılıgı yüzünden servis ücretlerini yüksekligi yüzünden yani  degiştirdik  derler  diger markalar dizel araç getirirken mazda getirmedi yani burda japonlarında suçu neymiş mazot kaliteniz düşük  size binek araç veremeyiz ticariye devam ne alaka anlamadım yani ticari aracı ver satayım binek ver me ama müşteri  istiyor bu bile o yıllrda çözümsüz  kaldı disel binek araçlarını yüzünü sag olsun gubetçilerimiz  tatile geldiginde mazdayla gelen olursa  o zaman görüyorduk  işallah bu sıkıntıda çözüme ulaşır

,

evet arkadaş lar inşalah mazda eski günlerine  geri döner diyoruz ve yeni mazda kurucularına mazdanın  eski yıllardaki türkiyede olan  satış potansiyeli ve mazda pazarını iyi yerlere gelmesi için ellerinde geleni yapacagını düşünüyorum

yine diyorum  mazda gılasmanda 1 numara

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...