Jump to content

91 Mazda 626'da Cut-Off Sistemi Var mı?


zoptrik
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar aracımın karburatöründe CutOff sistemi var mı merak ediyorum eğer varsa bunu LPG ye uyarlayıp enjeksiyonlu araçlar gibi yakıt tasarrufu yapmayı düşünüyorum internette bizim karburatörlerimizin teknik çizimini vs hiçbirşey bulamadım zaten bu araçların 8v carburatörlü modelini bir biz kullanıyoruz bu olayla ilgili her türlü bilgiye ihtiyacım var

http://en.wikipedia.org/wiki/Cutoff_(steam_engine)

şimdiden teşekkürler

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum Cut-Off sistemi hakkında pek bilgisi olan yok sanırım..

Bende benzer bir arayış içerisindeyim. Zira aracım benzinde fazla yakıyordu lpg'dede fazla yakıyor gerçi

daha test ediyorum ama değişeceğini pek düşünmüyorum..

Bundan belli bir süre önce gazetelerde bir haber çıkmıştı 35 TL'ye % 18 Yakıt tasarrufu diye..

Haberde şöyle yazmakta, " Adana'da 32 yıllık oto tamir ustası İbrahim Şimşek, icat ettiği ve patentini aldığı sistem ile karbüratörlü araç motorlarında güç artışı ve yüzde 12-18 arası yakıt tasarrufu sağlandığını söyledi."

İlgili resimleri ve bilgiyi aşağıya ekliyorum, bu konu ile ilgili düşüncelerinizi bekliyorum gerçekten yakıtta bir düşüşe yararmı uğraşmaya değermi?

Maximum Power Nedir ?

Ulusal gazetelerde (sabah,hürriyet,posta,habertürk...) ve bu gazetelerin 10 Ağustos 2010 sayılarında ve birçok internet paylaşım sitesinde haber yapılan,patenti firmamıza ait olan "Maximum Power"- Tam Güç tek noktadan enjeksiyonlu ve karbüratörlü araçlarınız için geliştirilmiştir. Basit ama zekice yapılan tasarımı ve yaptığı şaşırtıcı etkisiyle, motora hiçbir modifiye yapılmadan karbüratörün altındaki emme manifolduna son derece kolayca takılan GÜÇ (performans) arttırıcı ve YAKIT tasarrufu sağlayan bir aparattır.

Maximum Power ne işe yarar,nasıl çalışır?

Maximum Power, karbüratör tarafından 1/15 oranında karıştırılıp hazırlanan ve emme manifoldu üzerine püskürtülen hava ve yakıtı, Zamak çubuklar arasından geçirerek parçalar,türbülansa sokar.Bu türbülans sonucunda hava-yakıt karışımı çok iyi bir şekilde karışır, moleküller arasındaki mesafe açılır eskisinden çok daha hızlı bir  ivmeyle hava-yakıt karışımı pistonlara doğru gider. Karışımın hızının artması ve moleküllerinin arasının açılması pistonlarda mükemmel kalitede bir patlamaya sebebiyet verir. Bu sayede aynı yakıt oranıyla daha fazla güç ve yol dolayısıyla yakıt tasarrufu sağlanır.Ayrıca hava+yakıt karışımı tüm pistonlara eşit oranda dağıtılır. Motor daha düşük devirde yüksek güç ürettiği için, yüzde 12-18 oranında yakıt tasarrufu sağlayan Maximum Power, performans düşüklüğüne son verir.Aracınız enjeksiyonlu araçlar gibi çalışır.

Maximum Power’ın Ömrü ne kadardır?Bakım gerektirir mi?

Çok uzun yıllar tereddütsüz,masrafsız kullanılabilir, araca hiçbir zararı olmaz, herhangi bir deformasyona yol açmaz.Bakım gerektirmez.

Emme manifolduna oturan kısımda çubuklar kopup pistonlara gitse aracıma zarar vermez mi?

Maximum Power, dökümü de motora uygun olacak şekilde özel olarak yapılmaktadır.Hava ve yakıtı parçalayan çubuklar ZAMAK adı verilen malzemedir ve 600 derecede erir.(Çalışma esnasında motor sıcaklığı 612 derecedir).Kopup pistonlara gitse bile hiçbir şekilde zarar vermez.Anında erir.Ayrıca çubuklar alt tablaya presle basılarak sabitlenmektedir.

Maximum Power’ın Faydaları Nelerdir?

Aracınızın bir vites ileri gitmesini sağlar,

Performans düşüklüğüne son verir,

%12 ile %18 arasında yakıt tasarrufu sağlar,(aracınızın motorunun durumuna göre bu oran %25’e kadar çıkabilir)

Hararetin düşük kalmasına yardımcı olur

Motorun sessiz çalışmasını sağlar

Sabahları ilk çalıştırmanızın daha kolay olmasını sağlar

Eksozdan çıkan zararlı gazların azalmasına sebep olur .

Lpg den kaynaklanan güç kaybını giderir aracınız benzinde çalışıyor gibi çalışır    Çok uzun yıllar tereddütsüz, masrafsız kullanım olanağı sağlar.Kullanıcı görüşleri için maximumpowerturkiye ye bakabilirsiniz.

Maximum Power’ı aracıma Nerede ve Nasıl Taktıracağım?

Montajı çok kolaydır.Montaj işlemi sırasında araca hiçbir modifiye yapılmaz. Aracınızın karbüratörünü blok olarak söküp takabilecek kadar el melekeniz varsa kendiniz dahi takabilirsiniz.Veya sanayide istediğiniz bir oto tamircisine 10-20 TL vererek taktırabilirsiniz.Maximum power’ın aracınıza montajı yapılmadan önce aracınızın motorunun soğuması gerekmektedir, aksi takdirde Zamak isimli malzemeden üretilmiş olan karbüratör zarar görebilir. Montaj işleminden sonra benzin/gaz ayarı yaptırılması tavsiye edilir.İki depo yakıt tüketiminden sonra LPG’li araçlarda beyin üzerinde bulunan gaz ayar vanası çeyrek tur geri çevrilerek kısılır.( Maximum Power’ı aracınıza taktırdıktan sonra ilk iki depo yakıt tüketiminde yakıt tasarruf oranı tam olarak hesaplanamayabilir.İki depodan sonra yakıt tasarruf oranı %12 ile %18 değerleri arasında olacaktır.) Yakıt tasarruf oranı aracınızın motorunun durumuna göre %25’e kadar çıkabilir.

Maximum Power LPG’li araçlara takılabilir mi?

Evet.Benzinli veya LPG’li tüm karbüratörlü araçlara(tek noktadan enjeksiyonlu araçlar dahil) takılabilir.(RENAULT,TOFAŞ,FIAT,LADA,FORD,MAZDA,HYUNDAI,SKODA, TOYOTA, OPEL,VOLKSWAGEN,ANADOL,HONDA,NISSAN,MITSUBISHI,MERCEDES)

Maximum Power’ın Araca Montajı Nasıl Yapılacak?

Maximum Power’ın montajına başlamadan önce motorunuzun soğumasını bekleyin.Motor soğuduktan sonra karbüratör üzerinde bulunan hava alığını sökün.(LPG’li araçlarda hava alığı altında bulunan mixer’i hortumundan sökmeden bir kenara çekin).Daha sonra karbüratörü emme manifoldu üzerine sabitleyen vidaları ( FORD,RENAULT,ANADOL,WOLKSVAGEN de 2 adet,OPEL de 3 adet ve diğer araç modellerinde 4 adet vidayı) söküp çıkarın. Karbüratör üzerinde bulunan yakıt+hava,vs. hortumları, gaz teli bağlantılarını söküp karbüratörü blok olarak yerinden çıkartın. Karbüratörün altında bulunan conta,bakalit takoz,metal tava vs.yi çıkartın.(Doğan SLX ve Tempra-Tipo_Uno marka araçlarda Maximum Power karbüratör altında bulunan takozun üzerine monte edilecektir.)Maximum Power’ı üzerinde çubuklar olan alt tablası emme manifold yuvasına tam olarak oturacak şekilde yerleştirin.(Bu işlemi yapmadan emme manifold yuvası üzerinde conta,vs. kalıntısı varsa temizleyin.Bu işlemler sırasında emme manifold yuvasından içeriye conta artığı,pul,cıvata,somun,vs.yabancı maddenin düşmemesi için tedbir alın).Maximum Power’ı emme manifold yuvası üzerine oturttuktan sonra daha önce sökmüş olduğunuz conta,bakalit takoz,metal tava vs’yi maximum Power üzerine yerleştirin.(Maximum Power’ın her iki yüzünde bulunan conta üzerine sızdırmazlığı sağlamak amacıyla silikon sıvı conta/yapıştırıcı sürülebilir.)Daha sonra dikkatli bir şekilde karbüratörü yerine takın ve sökmüş olduğunuz hortum,vs. bağlantıları yapın ve vidalarını karşılıklı olarak iyice sıkın.Karbüratör üzerine (LPG’li araçlarda mixer’i) hava alığını takıp montaj işlemini tamamlayın.

( Kasım 2010 itibariyle 9 ayda tüm Türkiye’de toplam 7.000’in üzerinde araca “Maximum Power” takıldı.)

Karbüratörler ve emme manifoldları araçlarda marka ve modele göre şekil yönünden birbirinden farklı olduğu için sipariş vermeden önce aracınızın marka ve model bilgilerini mesaj atarak bana iletin.

post-5245-14169528263_thumb.jpg

post-5245-141695282633_thumb.jpg

post-5245-141695282636_thumb.jpg

post-5245-141695282639_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu mantıkla çalışan sistemler zaten internette farklı isimlerle mevcut çalışma sistemi çok basit karburatör çıkışındaki hava-yakıt karışımının trubilansa girmesini ve daha homojen karışmasını sağlayan bir sistem bu sistemin yakıt tasarrufu sağladığı biliniyor fakat yüzde18 imkansız gibi görünüyor eğer öyle olsaydı otomobil üreticileri zaten bu basit sistemi entegre ederlerdi bu sistemin emme manifoldu içine uzanan modelleri de farklı isimlerle satılıyor taktırmanızda herhangi bir sakınca yoktur motora zarar vermez

cut off çok farklı bir sistem bundan önce lada samaram vardı onda vardı oradan biliyorum samara karburatörünün içinde lpg selenoid valfine benzeyen bir valf var ve bu küçük bir elektronik beyne bağlı bu beyin ateşleme beyninden de bir sinyal alıyor bir de gaz kelebeğinin ucunda ayağımızı gazdan çektiğimizde devreyi tamamlayan bir bacak var yani özetle beyne 3 bacak giriyor biri karb. selenoid valfinden biri ateşleme beyninden biri de gaz kelebeğinden sistem şöyle çalışıyor mesela yokuş aşşağı araç viteste ve ayağımız gazdan çekili durumda ve araç belirli bir devrin üzerinde -samarada 2100 devire ayarlanmıştı- bu durumda aracın benzin alışını selenoid valf üzerinden keserek benzin tasarrufu sağlıyor herhangi bir şekilde -mesela debriyaja bastık mesela yokuş bitti mesela frene basıp aracı yavaşlattık vs vs - belirtilen devrin altına düştüğünde benzin akışını tekrar sağlıyor ve araç hiçbir şekilde stop etmiyor bu sistemi arada switch ler yardımıyla lpg selenoid valfine bağlayıp tasarruf sağlayan samara kullanıcıları internette mevcut hiç istemeden sattığım aracımı satmasaydım ben de uygulayacaktım acaba araçlarımızda da bu sistem var mı merak ettim araçlarımızın hiçbir teknik çizimine internetten ulaşamıyorum bu araç nasıl 2.000.000 satmış hiç mi problem çıkarmıyor hiçkimse resim çekmemiş mi anlamadım teknik bi çizime ulaşabilsem yorum yapıp aracımın karburatörünü dağıtacağım ama ezbere iş yapmak istemiyorum

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum maximum power denilen sistem %18 değil %10 bile olsa bence iyi bir oran. Ayrıca tasarruf değil aracın

çekişini artırsa bu bile bişey.

Cut-Off denilen sistem anladığım kadarıyla yokuş aşağı araç viteste ve belli bir devrin üzerinde iken sistemin benzini yada gazı otomatik olarak kesmesi ve yakıt tasarrufu sağlaması ve bunu yaparken de aracın stop etmemesi olayı.

Bu konuda bayağı bilgi sahibisin. Bu sistemi uygulayabilsek büyük bir tasarruf sağlanacağı aşikar.

iyi forumlar....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

inşallah bu haftasonu zaman bulabilirsem ve gözüm keserse filtre tasını çıkarıp karburatörü inceleyeceğim inşallah vardır bu sistem yoksa düzmeyi düşünüyorum

sonuçları yazarım buraya

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sistemi inceledim göremediğim tek şey kelebeğe bağlı bir bacağın olmaması eğer bu bacak yoksa yapmak çok çok da büyük bi sorun değil de asıl problem devir algılaycı bir devre ve bu devrenin 2000 devir gibi bir devirde devreye girip çıkması hazırının olması daha işime gelir doğrusu yarın kelebeği daha ayrıntılı inceleyeceğim ve karburatörün selenoid valfinden çıkan bacağın nereye gittiğine bakacağım inşallah ayrı bir devre vardır da ek ufak bir devre ile bu sistemi lpg selenoid valfimize entegre edebiliriz

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba...

Cut-off'u bende kafayı takmış durumdayım. Ama işten biraz anlamak lazım.  İnternette araştırırken Hakan diye bir arkadaş tek nokta enejksiyonlu araçlar için bir sistem (kutu) geliştirmiş. Bu sistemi bir çok aracada uygulamış.

Çok anlamamakla beraber. Forumda vermiş olduğu telefonu aradım görüştüm. Bu sistemin karbüratörlü araca uygulanabilirliğini sordum. Bir kaç ufak değişiklikle uygulanabileceğini ve daha bir çok şey anlattı. Prensibi aynı cut-off gibi yokuş aşağı giderken sağlanan tasarruf v.s.

Kutu'ya 100 Lira diyor. Peki dedim kutuyu alsam aracıma uygulayabilirmisiniz dedim? Vakti olmadığını söyledi. Ankara'da URaz  motorlu araçlar diye  bir firma var bosch bayisi orda çalışıyormuş.

Vaktim olsa aracınıza mükemmel şekilde uygulardık dedi.

Dostum sana bir faydası olurmu olmazmı bilmiyorum ama adresini yazıyorum, gerek görürsen belki görüşmek isteyebilirsin..

http://forum.donanimhaber.com/m_12194598/mpage_1/key_/tm.htm

Tel:0 536 949 13 16 http://www.uraz.com.tr/ mail: hakan@uraz.com.tr

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracıma baktım karburatöre giren veya çıkan hiçbir kablo vs yok selenoid valf ve switch yeri de boş görünüyor aynı model 323 lerde dediğim sistem var biraz inceleme şansım oldu fakat o da araç soğukken otomatik jikle olarak kullanılıyor devir bilgisini de ateşleme beyninden değil şarj dinamosundan alıyor. yani araçlarımızı getiren distrubitör gerçekten bu kasa 626 lara önem vermemiş dünyadaki en düşük donanımlı 91 626ları kullanıyoruz maalesef bu konudaki araştırmalarım devam edecek ama aracımdan inanılmaz soğudum 2.0L ve 90bg gerçekten çağdışı Türk mühendislerin1964 te 3.5 ayda sıfırdan ürettiği 1997cc dizel Devrim bile* 50bg samaranın ecu beynini bulabilirsem -ki hiç sanmıyorum- aracıma monte etmeyi düşünüyorum beyni bulduktan sonra bacak bağlantıları çok da problem değil dediğim gibi karburatörden sadece kelebekten gelen şaseleme bacağı lazım onu da bi şekilde hallederim zaten tüpü kontrol edeceğiz selenoid valf mevcut ateşleme beyninden de bacağı bulmak devre elimizde olduktan sonra problem değil

iyi forumlar...

*"bile" lafı yanlış anlaşılmasın devrim otomobillerinin hayranıyımdır orada vurgulamak istediğim 1964 yılı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada donanimhaber deki linki inceledim anladığım kadarıyla aynı sistem ben sadece beyne 100tl vermeyi pek düşünmüyorum olmazsa kendim bir devre düzebilirim ama hazırı ve denenmişi işime gelir problem çıktığında uğraşmayız boş yere

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sonunda cevabı buldum araçlarımızda maalesef cut-off yok karburatör selenoid valfine giden bacağı buldum 323lerdeki gibi şarj dinamosundan geliyor voltajını ölçtüm sabit 12v acaba kesiyor da elimdeki voltmetre mi algılamıyor diye bi tane 12v küçük lamba bağladım arabayı bağırtıp gazı bıraktım ve hiçbir zaman ışık sönmedi daha öncesinde selenoid valf çalışıyor mu diye aracı benzine alıp akımı kestim araç stop etti yani kısaca cut-off yok bu gün biraz düşündüm araca cut off yapmak için ne gerek diye, sadece istediğimiz devirde bize sinyal verebilecek herhangi bir devre lazım gerisi çok kolay switch ve transistörlerle selenoid valfi süreceğiz o kadar onun için de samaranın cut off devresini bulabilirsem kullanmayı düşünüyorum ateşleme beyninden uygun bacağı bulduktan sonra onu da tüp-benzin geçiş anahtarının içine yerleştirip LPG selenoid valfini doğrudan anahtardan kontrol etmeyi düşünüyorum araştırmalar devam ediyor yapacağım İnşallah ..

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çalışmalarında başarılar dilerim Fatih.

Sitede Hakan abi ve Ömer Yıldır' dan sonra 3. kişi olarak sen çıktın kendi başına birşeyleri çözmeye/yapmaya çalışan kişi olarak :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

işte samaranın cut off beyni görüldüğü üzere baya bir bacağı var yani ayrıntılı bir sistem bacakları görünce nevrim döndü biraz uğraşılsa uyarlanabilir fakat iki aracın ateşleme sistemleri çok çok farklı samaranın sistemi tamamen mekanik fakat distrübitörün üzerindeki hall sensör yardımıyla devir algılayan ve kış şartları için + - 150v şoklama sağlayan bir beyne ve bu beyne bağlı resimdeki ekonomizer devresine sahip bizim araçlarımız ise yarı elektronik fakat geri kalan kısmı dümdüz basmakalıp çalışan bir sisteme sahip hala anlamıyorum araçlarımızda bu sistem niye yok çok kızıyorum mazdaya bu kadar muntazam ayrıntılı yapılmış araçta basit bir ayrıntıyı gözden kaçırmışlar kendi yolumuzda devam edeceğiz anlaşılan hazırdan bize hayır yok gibi görünüyor

resim

image009.jpg

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

çalışmalarım devam ediyor yapmaya çalıştığımız işi internetten tanıdığım bu konuda gerçekten profesyonel şekilde ilgilenen bir abimiz yapmış ondan bütün projenin şemasını istedim dün gece şemayı baskıya hazır hale getirdim fakat şu anda gaziantepte memleketteyim maalesef 6 senedir kayseride olmamdan kaynaklı kendi evimde misafirim internetim bile yok şu anda geçici bi yerden giriyorum şemanın lada cut off beynine avantajı vites geçişlerinde gereksiz cut off u engellemek için debriyaja da bi tane switch koyulmuş ve daha da güzeli sistemin devreye giriş çıkış devrini elinizle ayarlayabiliyorsunuz ladanın porsche mühendislerinin elinden çıkan devirli motorunun cut off u bizim devirsiz araçlarımızda çok da işe yaramayacaktı zaten ona çare arıyordum gerek kalmadı gibi önümüzdeki vakitlerde eğer izin alabilirsem bütün çalışmayı yayınlayacağım kalın sağlıcakla..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Dün başka bir iş için sanayiye gitmiştim bi lada parçacısına ümitsiz bir şekilde ekonomizer beynini sordum ve elinde olduğunu söyledi (10tl) aldım ve bacak bağlantılarına göre eve gelip bir deneme yaptım

1288.jpg

[img width=560 height=420]http://i1101.hizliresim.com/2011/1/25/1297.jpg

ilk ölçümlerime göre 2100 devirde devreye giriyor 2000 devirde çıkıyor ve inanılmaz kararlı çalışıyor bizim araçlarımızda çalışacağını pek sanmıyordum doğrusu şaşırdım fakat şöyle bir sıkıntı var lada samarayı da kullanmış biri olarak ben 3500 devri görmeden vites değiştirmiyordum şu anki aracımda ise max 2500 devir yani şehiriçinde pek de işe yaramaz gibi görünüyor ama belki bir kaç modifikasyonla devir aşşağıya çekilebilir az önce benzin selenoid valfi için üretilmiş beynin LPG ye entegrasyonu için gereken malzemeleri de aldım zaten bu malzemeler benim yukarıda bahsettiğim devre için de gerekli malzemeler inşallah yarın ek devreyi de düzüp aracıma monte edeceğim tek sıkıntı kelebek bacağı onu da bi şekilde halledeceğim inşallah

ekonomizer beyni bağlantı şeması

[img width=364 height=420]http://i771.photobucket.com/albums/xx359/_yaho_/image001.png

Aracım biraz kirli kusuruma bakmayın o da nazarı olsun benim minik kedinin:)

görüşmek üzere

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

sonunda aracıma düzecek vakit buldum fakat fotoğraf makinem olmadığı için fotoğraflarını çekemedim lada samaranın ekonomizer beynini kullandım şimdilik bu kolayıma geldi daha sonraki vakitlerde devreye giriş ve çıkış devirlerini ayarlayabileceğim bir devre düzeceğim devre istenildiği gibi 2000 devir üstünde ayağımız gaza basılı değilse tüp selenoidini(kesici) kapatıyor ve yakıtı kesiyor fotoğraf makinesi bulabilirsem nasıl yapıldığını anlatacağım

bi önceki resimdeki lada samara ekonomizerinin içi:

67080477.jpg

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

sonunda cut off u şehirlerarası yolda deneyebildim denediğim yol kayseri gaziantep yolu bilen bilir dağlık bir yol ve sonuç şaşırtıcı 7.8L/100km önceden 9 un altına indiğini hiç görmemiştim bu yolda, şu anda cut off 2100 devirde devreye giriyor 2000 de çıkıyor, 1700 de devirde devreye girip 1300 de devreden çıkacak şekilde yeni bir devre düzeceğim şehiriçinde de benzer sonuçlara ulaşabileceğiz inşallah bu kadar etkili olabileceği hiç aklıma gelmezdi ancak yüzde 5 civarı tahmin ediyordum şu anda görünen yüzde14 civarı yeni devreyle ne olacak devreye ayıracak bütçe bulabilirsem hep birlikte göreceğiz.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Akıllıca bir sistem. Tebrik ederim. Bence motorunuza uygun enjeksiyonlu manifold varken bu kadar da uğraşmışken, aracınızı enjeksiyonlu yapabilirsiniz. Ve bu sayede istediğiniz devir de devreye girecek yakıt kesiciyi , max deviri ayarlayabilirsiniz. Ayrıca aracınıza 2 harita ayarlayarak istediğiniz zaman ekonomik ya da performanslı hale getirip hatta işi birazdaha abartıp sıralı lpg bile takabilirsiniz. Başarılar diliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...